  • 1. Data: 2009-06-17 01:19:30
    Temat: Zbrojenie stropu do zalania betonem
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    Mam pytanie. W projeckcie mam drut fi 12 w odstępach 15 cm na 18cm. Mam
    dość duże powierzchnie bo 6,5 m na 7, 8 m. Moje pytanie jak giąć druty???

  • 2. Data: 2009-06-17 01:22:22
    Temat: Re: Zbrojenie stropu do zalania betonem
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie. W projeckcie mam drut fi 12 w odstępach 15 cm na 18cm. Mam
    > dość duże powierzchnie bo 6,5 m na 7, 8 m. Moje pytanie jak giąć druty???

    do konstruktora i niech robi rysunki w koncu zaplaciles za projekt chyba?
    i ktos sie pod tym podpisal

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-06-17 05:28:13
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Marek" <m...@w...pl> wrote:
    > Mam pytanie. W projeckcie mam drut fi 12 w odstępach 15 cm na 18cm. Mam
    > dość duże powierzchnie bo 6,5 m na 7, 8 m. Moje pytanie jak giąć druty???

    Wg projektu :)
    Ale gięcie figur z pręta 12 to trochę ciężka robota...

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2009-06-17 07:25:14
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 17 Cze, 03:19, "Marek" <m...@w...pl> wrote:
    > Mam pytanie. W projeckcie mam drut fi 12 w odstępach 15 cm na 18cm.  Mam
    > dość duże powierzchnie bo 6,5 m na 7, 8 m. Moje pytanie jak giąć druty???

    Z pewnością musi być tam więcej opisane...
    ;-)

    A pytanie dotyczy kształtu prętów czy mechanicznego sposobu na ich
    zginanie?

  • 5. Data: 2009-06-17 16:40:20
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Mam pytanie. W projeckcie mam drut fi 12 w odstępach 15 cm na 18cm. Mam
    > dość duże powierzchnie bo 6,5 m na 7, 8 m. Moje pytanie jak giąć druty???
    Yyy ale po co je giąc? Zdaje się chodzi o siatkę z prętów fi 12 o takich
    oczkach, co chcesz i po co giąć?
    BTW Projekt budowlany nie zawiera takich pierdół jak rozrysowane zbrojenie,
    to zawiera projekt wykonawczy (kto takowy ma??)

    --
    Mariusz

  • 6. Data: 2009-06-17 17:40:58
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > BTW Projekt budowlany nie zawiera takich pierdół jak rozrysowane
    > zbrojenie, to zawiera projekt wykonawczy (kto takowy ma??)

    czesc budowlano-konstrukcyjna projektu powinna zawierac rysunki
    najwazniejszych detali
    przynajmniej ja tak zawsze robie
    konstruktor nie mogl policzyc zbrojenia bez rysunkow wiec to samo przez
    siebie wychodzi
    ale wiem ze masa typowek to poprostu plik makulatury
    i to juz inna sprawa

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 7. Data: 2009-06-17 19:32:25
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    Chodzi mi o gięcie drutów przy ścianach. Widziałem kiedyś jak
    wykwalifikowany zbrojarz zaginał do góry druty przy ścianach. Niestety to
    było dawno i nie pamiętam dlaczego je zginał. Teraz buduje dom i w projekcie
    nie mam takich szczegółów. Czy może mi ktoś wyjaśnić dlaczego na około 0,5 m
    gnie się druty do góry i nad ścianami przechodzą w górnej części stropu???

  • 8. Data: 2009-06-17 19:49:27
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Marek" <m...@w...pl> wrote in message news:h1bgcv$t3o$1@news.wp.pl...
> [...]
    > projekcie nie mam takich szczegółów. Czy może mi ktoś wyjaśnić dlaczego na
    > około 0,5 m gnie się druty do góry i nad ścianami przechodzą w górnej

    Może ci chodzi o te słupki w ściance kolankowej? To są uchwyty do murbelki i
    wieńca żeby kotwiły dach do stropu.

  • 9. Data: 2009-06-17 20:01:17
    Od: Slawek <s...@g...com>

    On 17 Cze, 21:32, "Marek" <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > gnie się druty do góry i nad ścianami przechodzą w górnej części stropu???

    po pierwsze- nie druty ale pręty
    po drugie- odginać można co drugi pręt przy podporze, aby strefa
    podporowa była zazbrojona górą, gdyż może pojawić się tam pewien
    moment ujemny. Ale to nie jest niezbędne, natomiast bardzo wskazane
    jest zbrojenie górą narożników płyty na 1/5 rozpiętości. A w ogóle to
    poletko 6,5x7,8 jest już całkiem spore jak na płytę wolnopodpartą i
    powinen być na to porządny rysunek, a nie takie wytyczne z projektu
    budowlanego.

  • 10. Data: 2009-06-17 20:01:30
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > projekcie nie mam takich szczegółów. Czy może mi ktoś wyjaśnić dlaczego na
    > około 0,5 m gnie się druty do góry i nad ścianami przechodzą w górnej

    juz wyjasniam
    masz plyte wpuszczona w sciany budynku
    prawidlowe zbrojenie powinno isc tak:

    --\____/--

    hech.. boki na samej gorze,

    tu chodzi o prosta mechanike i wlasciwosci zelbetu
    plyta przy scianie jest rozciagana u gory a sciskana na dole
    stad zbrojenie idzie gora
    w srodkowej czesci jest odwrotnie
    dlatego tam zbrojenie idzie dolem
    odleglosci w jakich sa odchylane prety MUSZA byc policzone przez
    konstruktora
    popatrz w opisie moze tam jest podane

    pozdrawiam
    --