  • Data: 2021-09-01 21:18:38
    Temat: Re: Zestaw do monitoringu
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 01/09/2021 20:45, ToMasz wrote:
    > kopułki możesz kupić, nawet z "udawaczy" kamer, ale jeszcze raz powtórzę
    > - poukrywaj tak kamery żeby nie było widać

    Traci się podstawowy sens monitoringu - odstraszanie. Razem z tabliczką
    z tarczą i "ble ble security team ble ble" robią robotę na osiedlowych
    Sebixów.

    > no i teraz moje 3 grosze. jak ktoś już ciągnie kabel lan, to czy jest to
    > jakiś problem żeby pociągnąć kabelek z zasilaniem?

    Po co? W Ethernecie 4 żyły nic nie robią.

    > Taki kabel to
    > 50groszy za metr. Ja mam odcinki nie dłuższe niż 10m i przy tej
    > odległości nie mam mowy o spadkach napięcia negatywnie wpływających na
    > pracę systemu.

    Ale one nie wpływają negatywnie. W zasadzie to wcale nie wpływają.
    Podnosze napięcie na wlocie tylko dlatego, że jedna z kamer na
    najdłuższym kablu ma przesadnie mocne oświetlenie IR i czasami podczas
    załączenia robiła fikołka. Oszczędziłem jak ostatni frajer na kablach i
    ten był aluminiowy bodaj.

    > Nie mam nic przeciwko PoE, ale przy dajmy na to 4 kamerach to jest
    > 4x10m-40m, to jest 20zł na kabel. a wtedy można to ogarnąć jednym
    > zasilaczem za 10zł lub mniej.

    No i tak ogarniam. Tylko 4 nieuzywanymi żyłami ethernetu.

    > konfiguracja nie jest trywialna.

    Wersja docker to 1 polecenie w Debian/Ubuntu i stoi. W zasadzie nic nie
    muszę robić, sam się odpala, aktualizuje, konfiguruje i na koniec
    otwiera port pod przegladarkę prosząc o konfigurację która sprowadza się
    do kliknięcia w akceptację. Potem dodajesz kamery i już.

    > Ja próbowałem - poddałem się. Warto
    > sprawdzić zonemindera przed zdecydowaniem się na niekupienie
    > rejestratora. ktory jak widzę kosztuje około 5 dych
    > https://pl.aliexpress.com/item/1005003212110577.html
    ?spm=a2g0o.productlist.0.0.591e6b42eGlpTl&algo_pvid=
    16ae9a27-10df-457d-99d1-8924601e23e4&algo_exp_id=16a
    e9a27-10df-457d-99d1-8924601e23e4-37

    Z zaznaczeniem że typowy generyczny rejestrator podobny do Hi*. Może,
    ale nie musi mieć bajery którze potrzebujesz. Przykładowo w ani jednym
    nie znalazłem zdalnego dostępu do strumieni kamer, lub wymagały
    przedziwnych wygibasów z okolic "IE w wersji 6 z ActiveX, bez firewalla"
    itp kretynizmy. Coś się w tych kwestiach ruszyło, czy dalej dziadostwo w
    tym tanim chłamie z allegro?

    > rozumiem, ale mam odwrotne doświadczenia. mnie zoneminder widział jeden
    > jakiś tam tryb kamery bez dzwięku.

    ZM praktycznie nie używa się z prokołem onvif. Podajesz mu wprost
    strumień z kamery rtsp:// który często obsługują nawet nieonvifowe
    kamery IP (co dalej obniża cenę).

    > rejestrator działa wyśmienicie

    Sprawdziłem 3, w sumie wszystkie rózniły się tylko logiem producenta i
    ilością bugów oraz upierdliwości.

    Mają takie felery:
    1) zxtech nie widział kamer ze starszym onvif niż jakastam wersja.
    Support nie istnieje, kazali mi wgrywać kilka plików bin jako firmware
    bo nie wiedzieli który jest od tego rejestratora. Żaden nie był. Czyli
    nawet importer nie wie co importuje i sprzedaje. Typowe podejście
    żałosnych firemek z okolic PolImpExp.

    2) Generyczny Hi* z aliexpress blokował się na strumieniu po kilku
    sekundach i klops. Po update firmware jest znacznie lepiej, wytrzymywał
    kilkanascie sek. Okazało się że znakomicie działa na kamerach z niższym
    onvif. W logu po serial widać było jak wypiernicza się w kosmos jakiś
    daemon o nic nie mówiącej nazwie, na null pointer.

    3) Jakiś inny, nie pamiętam nazwy, robił to samo co 2) bo był .. chyba
    identyczny, choć kształt inny. Nic dziwnego, oba zgłaszały się jako
    DemoBoard, więc nawet nazwy nie zmienili ;)

    4) wszystkie były skrajnie ubogie w ficzery. Od nie działajacej
    klawiatury USB, przez kompletnie spierniczone GUI, problemy z maską
    sieciową nie kończącą się na 255 aż po brak podglądu inaczej niż przez
    komputer z winxp sp0.

    Te 3 rejestratory dały mi niejaki pogląd na to, co warto kupić. Ich nie
    warto. Czy droższe są lepsze? Boje się zapytać, bo jeden miałem w rękach
    (~600zł, takie samo gówno, tylko plastik lepszy).

    ZM działa ze wszystkim. Każda możliwa kamera, jesli tylko ma strumień
    rtsp, jpegi, czy jakiekolwiek inne koncepcje przesyłania obrazu - da się
    *jakoś* ogarnąć na ZM. W środku jest normalny ffmpeg, więc co on łyka,
    to się da wyświetlić. A łyka prawie wszystko.

    Nie mówie że ZM jest dla każdego. Zdecydowanie przeciętny Kowalski
    potrzebuje rejestratora, nawet tego taniego g... z allegro. Ale jak już
    ZM postawisz i odpalisz, dostajesz w bonusie kilka ficzerów których na
    gotowcach nie ma i nie będzie.

    A jeśli jesteś średnisprytny w linuxie to kilka poleceń ffmpeg ogarnia
    zrzucanie strumieni z kamer bez dodatkowego oprogramowania. Z podzialem
    na dni, godziny, prawie jak z porządnych chińczyków. Nie ma podglądu,
    ale może nikt nie potrzebuje, skoro te chińskie pudełka są gówniane i z
    podglądam zdalnym na bakier, a nie słyszę narzekania.