  • Data: 2021-09-01 20:45:09
    Temat: Re: Zestaw do monitoringu
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Innymi słowy wychodzi:
    > 1) średnio 70zł za kamerę używaną, ONVIF, 1080p
    zgadza się
    > 2) kilka zł na wydruk kopułki (drukarka własna)
    kopułki możesz kupić, nawet z "udawaczy" kamer, ale jeszcze raz powtórzę
    - poukrywaj tak kamery żeby nie było widać
    > 3) naście zł injektor PoE z aliexpres
    > 4) po kilka zł splitery PoE na kamerę
    no i teraz moje 3 grosze. jak ktoś już ciągnie kabel lan, to czy jest to
    jakiś problem żeby pociągnąć kabelek z zasilaniem? Taki kabel to
    50groszy za metr. Ja mam odcinki nie dłuższe niż 10m i przy tej
    odległości nie mam mowy o spadkach napięcia negatywnie wpływających na
    pracę systemu.
    Nie mam nic przeciwko PoE, ale przy dajmy na to 4 kamerach to jest
    4x10m-40m, to jest 20zł na kabel. a wtedy można to ogarnąć jednym
    zasilaczem za 10zł lub mniej.
    > 5) serwer z ZoneMinder,
    konfiguracja nie jest trywialna. Ja próbowałem - poddałem się. Warto
    sprawdzić zonemindera przed zdecydowaniem się na niekupienie
    rejestratora. ktory jak widzę kosztuje około 5 dych
    https://pl.aliexpress.com/item/1005003212110577.html
    ?spm=a2g0o.productlist.0.0.591e6b42eGlpTl&algo_pvid=
    16ae9a27-10df-457d-99d1-8924601e23e4&algo_exp_id=16a
    e9a27-10df-457d-99d1-8924601e23e4-37
    > 6) dysk

    > Największy problem to wersje onvif. Praktycznie zawsze będziesz w d... z
    > róznymi kamerami i gotowymi nagrywarkami, będzie wybrzydzanie że za
    > nowe, że za stare, że coś nie działa. Dzięki temu, że ZoneMinder jest
    > bardzo elastyczny, mam podięte kamery wszelakie z róznymi wersjami ONVIF
    > i każda działa bez problemów.
    rozumiem, ale mam odwrotne doświadczenia. mnie zoneminder widział jeden
    jakiś tam tryb kamery bez dzwięku. rejestrator działa wyśmienicie, bo
    kupuję kamery działające z tym samym softem co rejestrator, a wybór jest
    olbrzymi. natomiast jakaś tam kamera, czy to typu niania, czy stara
    640x480, czy cudo jakieś, z tego typu rejestratorem zawsze znajdzie
    jakiś wspólny język, czyli to samo co miałem z zoneminderem.

    ToMasz