  • Data: 2021-09-02 16:53:14
    Temat: Re: Zestaw do monitoringu
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.09.2021 o 11:17, heby pisze:

    > No własnie. W zakresie cebulaczenia to wypada dość średnio.

    A kto pisze tu o cebulaczeniu? To ma być proste w założeniu na zasadzie,
    wieszasz kamerę, wpinasz wtyczki, włączasz i działa. Bez pierdolenia.
    Żadnych przekierowań portów, rycia w routerach, kombinacjach NAS/SRAS,
    korbek i zapadek. Działa za NAT na LTE, wszędzie.

    > Nijakie. Wykazuje zalety, któe mnie nie dotyczą. Po prostu widzę, że coś
    > co dla mnie nie jest zaletą, może być dla kogoś innego.

    Przecież masz w swoim pentagonie serwer. Jak Ci zdechnie to Ci cały dom
    wylatuje w powietrze :) Rejestrator ma również zapis do chmury więc
    problemy jakiekolwiek odpadają.

    > Czy ja wiem... zdaje się że chińskie tanie kamery IP/Onvif mają coraz
    > częsciej detekcje ruchu nie tylko ogólnie, ale zbliżone do AI. Nie
    > miałem przyjemności jeszcze tego sprawdzić, jednak kamerę któa
    > rozpoznaje czy w kadrze rusza się kot czy człowiek i kosztowała <150zł
    > już widziałem.

    Chińskie kamery już dawno wyprzedziły to co w ogóle znasz.

    Rejestrator w wersji X5 Dahua obrabia jakąkolwiek kamerę z tymi
    funkcjami. Kiedyś Ci to pisałem ale zlałeś temat ignorując to.

    IVS się to nazywa. Każda kamera, nawet najprostsza może być z IVS bo
    rejestrator ma to w sobie i robi nakładkę. Czyli mamy tanie kamery z IVS.

    > To samo u mnie. Kodeki te same. Tylko kto inny koduje.

    Niezupełnie. Ilość klatek też się liczy a w przypadku Twoich kamer na
    korbkę (czujnik dodatkowy) same matryce masz tak stare że czułość ich
    jest pod progiem czegokolwiek, co obecnie jest dostępne więc w nocy masz
    ślepe kamery (co już pisałeś).

    > W wątku sugeruje uzywane kamery za 70zł. Nie wiem skad przyszło Ci do
    > głowy 600zł, nigdzie o tym nie napisałem.

    > Niedoczytało. Się.

    Raz piszesz że masz kamery ze śmietnika, które 10 lat temu sąsiad
    wyrzucił, potem kupujesz na OLX jakiś szmelc z Bitwy pod Grunwaldem za
    70zł potem implementujesz jakieś dziwadła na Linuksie za chwilę
    wyciągasz jakąś kamerę za 150zł z wątpliwym IVS...

    Ja piszę o kamerze IP za 600zł, którą można zastąpić kamerą CVI za 100zł
    ale lepszy rejestrator, który obskoczy 8 kamer w taki sposób, że zastąpi
    taką kamerę autonomiczną IP za 600zł. Dodawać chyba umiesz.

    > Mniej wiecej za tyle samo kupuje kamry IP Onvif z podobnymi parametrami
    > (a nawet lepszymi - ostatnio staniały kamery 2.5k i część już wypadła na
    > rynek używek).

    No, bez IVS. Nachuj to komu w obecnych czasach? Piszesz o pająkach,
    muchach, liściach na drzewie. IVS rejestruje to co potrzebne, jeśli
    chodzi o ruch. Głupi ryj złodzieja w oku kamery, to od razu specjalna
    fotka w majlu i może sobie nawet ukraść wszystko. Zmiana sceny,
    pozostawione/ukradzione obiekty, cokolwiek...jest wysyłany znacznik,
    fotka i film a na dodatek ciągłość zapisu. Już pomijam że rejestrator ma
    bufor i zapisuje już PRZED zdarzeniem, żeby była ciągłość akcji a nie po
    fakcie :>...z czują ruchu...:D

    > FullHD kupuje po ~70zł, najczęsciej z OLXa.

    > Mam 7. Właśnie zastanawiam się nad kilkoma dodatkowo. Nie z powodu
    > paranoi. Praktycznie. W moim przypadku mogę podpiąć do systemu mała
    > kamerę na Pi podglądającą kto wyżera żarcie dla kotów. W przypadku
    > systemu kablowego i analogowego - nie byo by to możliwe, przynajmniej
    > nie bez dodatków.

    Tak, kamerę IP można wtedy stosować jako dodatek do systemu ale systemu
    w całości nie oparłbym dzisiaj na IP. Mam znacznie niższe koszty i
    konfigurację w przypadku CVI.

    > Nie posiadam domu długości 500m.

    Ty nie ale ktoś posiada ogród z furtką.

    > Ale to taka sama przewaga, jak lemiesz koparki nad Seicento. Kłopotliwa
    > do uzasadnienia praktycznie, w zastosowaniach o jakich mowa w wątku.

    Bo zwyczajnie nie potrafisz spojrzeć na sprawę ogólnie ale w/g siebie.
    Nerdzisz i myślisz, że innym nerdzenie też sprawia przyjemność. Nie.
    Dzisiaj obowiązuje zasada: kupuję, wtyczkam, włączam, działa, używam.
    Koniec pierdolenia :)

    > Niewątpliwie kamera PAL z Unity może też służyć, w razie zagrożenia,
    > jako broń obuchowa. Czy to aby na pewno zaleta?

    Bredzisz bo jesteś ignorantem z tendencją starczego konserwatyzmu, zaraz
    udowodnię:

    > Włamania to inny temat. Ale prawda jest taka, że kamera na kablu jest
    > niemozliwa do złamania. Najzwyczajniej, nikt nie jet taki głupi, aby
    > wstawiać ją w tą samą sieć, co serwer nas z pornolami.

    Spokojnie, są tacy.

    > Izoluje się.

    Czyli jednak dodatkowa instalacja, routery/srery i pierdolenie. W domu.

    > U mnie opónienie jest rzędu 0.2-0.5sek. Kamery najtańsze z najtańszych.

    Bredzisz. Mam miliony kamer IP i zdążę przejść obok takiej, odpalić
    telefon i oglądam jak tam jeszcze idę. Kilkusekundowe opóźnienie jest
    zawsze.

    > Myslę, że miałeś popsutą instalację IP, stąd te problemy w wyszukiwaniu
    > nieistniejących problemów z IP.

    Nigdy nie miałem popsutej instalacji IP. Zwyczajnie uważam, że kamery IP
    są do wykorzystania w obserwacji profesjonalnej, bo zupełnie o coś
    innego tutaj chodzi.

    Robienie sobie w domu kamer IP to taka sama zabawa jak robienie 3
    pasmowej autostrady na swoim podwórku do jazdy rowerem.

    Tysiąc lat temu, kiedy Arka osiadła na górze Ararat wymyślono kamerę PAL
    do której się wciąż odnosisz a która już od 10 lat ma miejsce w muzeum.
    Skończyła Ci się wiedza i doświadczenie w tym zakresie ale pozostało
    doświadczenie sprzed 10 lat na temat kamer IP i bredzisz co jakiś czas w
    tym temacie. Proponuję jakieś szkolenie, jeśli chcesz się wypowiadać, bo
    wiedzy nie masz żadnej w nowych technologiach i co najważniejsze,
    ignorujesz tą wiedzę.

    > Wszystkie kamery, róznych producentów pracują synchronicznie. jeśli
    > słysze, że przemyka mi pod oknem samochód, to widzę to synchronicznie w
    > oknie HomeAssistanta na 3 kamerach jednoczesnie. Nie ma opóźnienia które
    > ma jakikolwiek efekt percpecyjny.

    ip-6mp-8-kamer-xvr1b08-11103663726

    > Niech zgadnę, następny z tanich rejestratorów na Hi* z wykastrowanym
    > linuxem?

    Wycinając i ignorując mój link, dowiodłeś tej ignorancji w 100% gdzie
    zawarłem w linku, wszystkie informacje z zakresu mozliwości jednego z
    tańszych rejestratorów ale najważniejsza jest w PDF na dole strony,
    którą olałeś ciepłym moczem :)

    I taka dyskusja z Tobą. Generalnie "niechcemisię" bo i tak nie zrozumiesz.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>