  • Data: 2010-01-03 23:19:57
    Temat: Re: Zimno :-(
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hhr598$vrp$3@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Alez ty to zrobisz.

    Musiał by być idiotą, zeby to zrobić.
    Przecież w mieszkaniu musi opłacać czynsz co miesiąc i są to wcale nie małe
    pieniądze - nawet jak jest właścicielem mieszkania.
    W tym przypadku dom jest o wiele tańszy w utrzymaniu, bo płaci się tylko raz
    w roku podak w wysokości jednego czynszu za mieszkanie :)

    > Zrobisz dlatego, ze juz zabraknie kolejnych frajerow
    > do oskubania w kolejnym rzucie. Wlasnie tak zakonczy swoj zywot ten
    > patologiczny system wymyslony przez Bismarcka. Wlasnie bedziesz sie
    > wyzbywal zgromadzonego przez lata majatku, aby przezyc, bo bedziesz
    > zamiast realnej emerytury mial tylko duzo jednostek na koncie.
    > Jednostek, ktore nie beda warte NIC.

    > Mieszkania byly przydzielane po uwazaniu lub za zaslugi dla systemu.
    > W ostatnich latach je sprzedawano za grosze. Niezla dotacja dla wybrancow.
    > Dlatego tych metrazowo posaznych emerytow nie jest mi kompletnie zal.
> [...]

    Teraz rozmiem. Po prostu zżera Cię zawiść :)
    Co zaś się tyczy mieszkań po uważaniu to powiem Ci, że grubo się mylisz.
    Jezeli mowa o mieszkaniach spółdzielczych to sprzedaż była tylko czystą
    formalnością, ponieważ te mieszkania były wybudowane za pieniądze lokatorów,
    którzy brali wieloletnie kredyty na budowę tych mieszkań.
    Jeżeli zaś masz na myśli mieszkania kwaterunkowe to urzędy miast robią
    kolejny interes sprzedając stare mieszkania za minimum 10% wartości rynkowej
    pozbywając się tym samym kosztów związanych z finansowaniem remontów.
    Niestety wykupując takie mieszkania lokatorzy wcale nie płącą mniejszych
    opłat, a wręcz przeciwnie dochodzą im dodatkowe koszty remontowe nierzadko
    bardzo wysokie.
    Dla mnie pozbycie się tych mieszkań jest jednak pozywne, ponieważ mieszkańcy
    lepiej dbają o własność, a dodatkowo likwiduje się kolejną gałąź pasożytów w
    postaci zarządców.
    Co do pasożytów metrażowych to Ci powiem, ze jestem posiadaczem prawie 100
    metrowego mieszkania wykupionego od miasta za 10% jego wartości rynkowej.
    Najśmieszniejsze jest w tym wszystkim to, ze policzono mi kwotę do zapłaty
    od wartości, którą sam zwiększyłem przeprowadzając przebudowę i adaptację
    pomieszczeń magazynowych na pomieszczenia mieszkaniowe. Kilkanascie lat temu
    wpakowałem w to mieszkanie tyle kasy, że za te pieniądze mógłbym wybudować
    wtedy dom w stanie surowym.
    Ale nie narzekam tak jak Ty, bo ja mieszkanie wydrapałem własnymi pazurami.