    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zimno :-(
    Date: Mon, 4 Jan 2010 22:58:41 +0100
    <hhe1ik$q04$1@news.interia.pl> <hhev9v$cbu$1@inews.gazeta.pl>
    <hhft20$16ud$1@news2.ipartners.pl>
    <hhgd9d$c7n$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhggik$j6u$1@news.interia.pl>
    <hhgjtn$1hsk$1@news2.ipartners.pl> <hhgk9p$nar$1@news.interia.pl>
    <hhipjc$ktm$1@node1.news.atman.pl> <hhl5ih$rlp$1@news.interia.pl>
    <hhobh9$t1n$2@news.onet.pl> <hhpvtm$8p6$3@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <hhqjr7$98o$1@news.interia.pl> <hhqnn4$oa1$2@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <hhr1ha$q40$1@news.interia.pl> <hhru94$ai4$1@news.onet.pl>
    <hhsa28$alu$1@news.interia.pl> <4b41bac4$1@news.home.net.pl>
    <hht74i$3hj$1@news.interia.pl> <hhte5d$dc2$1@news.onet.pl>

    news:hhte5d$dc2$1@news.onet.pl...

    > No tak - nie prościej napisać że wszystko jest podatkiem? Tylko czy wtedy
    > też nie żyjesz na koszt Skarbu Państwa?

    Szczerze nie bardzo wiem co dokladnie miales na mysli, zwracam tylko uwage,
    ze ten ksiazkowy schemat VAT-u ma tez druga twarz. Ktos musi go zrobic.
    Bardzo latwo jest opisywac tu VAT odliczony, tam VAT nalezny, koncowo i tak
    zaplaci konsument, wiiec co za roznica. A roznica taka, ze ten VAT to czesto
    wyzsza marza niz ta ktora zostaje dla wlasciciela w kwocie netto mimo, ze on
    sam wszystko organizuje. Nie skarze sie, zeby bylo jasne, bo rozumiem
    potrzebe podatku, ale takie uproszczenie na dzis tez do mnie nie przemawia.
    Kiedy bylem studentem i owszem. Ten niby bez znaczenia VAT co by nie mowic
    determinuje cene koncowa produktu wplywajac na bezposrednie dochody
    przedsiebiorstwa. Nie jest on taki sobie, za to ma bezposredni wplyw na
    polityke cenowa w ogole. I dla tego mimo wszystko uwazam go za dobry
    przyklad ale nie tylko od strony kondycji przedsiebiorstwa, ale takze od
    strony wplywow do budzetu. To po prostu ogromna kasa a w tym watku ponoc nie
    wystarczajaca na emerytow.
    Przy okazji przypomina mi sie dos czesta polityczna praktyka wprowadzania
    dodatkowego podatku, lub podnoszenia istniejacego. Jakie jest tlumaczenie
    polityka ekonomisty po technikum rolniczym?? Wyzszy podatek wcale nie musi
    spowodowac podniesienia cen, bo producenci i sprzedawcy po prostu zrezygnuja
    z czesci marzy na konto wprowadzonego podatku. Podobno.... :-)
    Co powoduje podniesienie podatku? Dla czego tak chetnie ustala sie czyjes
    zarobki niby dbajac o reszte spolecznstwa wciskajac podobne pierdoly?? Czy
    dodatkowy podatek to ruch po krzywej podazy, czy przesuniecie krzywej w
    kierunku wyzszych cen z uwagi na wyzsze koszty wprowadzonym podatkiem??
    Wyzszy podatek to prawie zawsze wyzsze ceny, prawie bo rzecz jasna nie
    zawsze, ale skutecznie ogranicza wplyw sprzedawcy, producenta na cene
    koncowa produktu, bo ile jeszcze mozna z tego wycisnac? Dla tego uwazam, ze
    VAT to de facto moj koszt, koszt pomniejszanych dochodow przez nizsze marze.
    Ale traktujmy to umownie.

    Pozdro.. TK