  • Data: 2013-06-24 21:26:27
    Temat: Re: Źle wykonane ławy fundamentowe - prośba o poradę
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Glina mokra staje się plastyczna a oni lali w to beton, nie wiadomo jak
    > wygląda spód ław skoro dno wykopu jest muliste.

    Sam widzisz... Nie wiadomo

    >Jesteś pewny, że zbrojenie dobrze powiązali?

    A ty?

    > Potem ten brak poszerzenia na komin...

    Komin jest akurat najmniejszym problemem. Mniemam że jest usytuowany
    wewnątrz domu a więc poza strefą zamarzania. Często pod komin kopie się
    osobno gdy się dostawia komin w istniejącym już budynku i nikt nie robi
    ajwaj. Współczesny komin waży pozatym niewiele, więc jak się uprzesz to i na
    wylanym placku na gruncie go postawisz albo na chudziaku.

    >poziom ław +/- 6cm - niechlujstwo jak byk.

    Jakie niechlujstwo. Przecież na beton w ziemi przyjdzie szalunek i powstanie
    równiutka część fundamentowa nad gruntem.

    > To jest jego kasa i ma prawo wymagać aby fundamenty były równe i wg
    > projektu.

    Jak już pisałem, ta metoda ma swoje wady i tolerancje wynikającą z warunków
    glebowych i pogodowych. Ale jest to dopuszczalne.

    Marek