  • Data: 2016-03-07 18:58:53
    Temat: Re: Zlecenie oczyszczenia studni
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 6 marca 2016 22:29:12 UTC+1 użytkownik JanuszWo napisał:
    > Na siedlisku jest tylko studnia. Całkowicie zawalona. Chciałbym zlecić
    > sąsiadowi, chłopu z dziada pradziada oczyszczenie tej studni. Mówi, że
    > ma, co trzeba... Jak to zrobić? Głównie chodzi mi o odpowiedzialność w
    > przypadku wypadku. Nie jest to praca na budowie, czynność porównywalna
    > dla mnie z oraniem, które też temu sąsiadowi zlecę.
    > Mam rację? Podpisywać coś na piśmie? Bać się, że to moja będzie wina i
    > odpowiedzialność? Czy to sprawa tego, co pracę przyjmuje? Podobno studnia
    > ma mieć do 14 metrów głębokości. Zawalona była gruzem przez poprzedniego
> [...]

    Zamów firme i niech zrobią albo wykopia nową.

    Przy pracy w takiej studni może się stać cokolwiek i nawet jak za to nie bekniesz to
    masz szanse spędzić pół zycia na komisariacie u prokuratora lub w sądzie.

    Niedawno czytałem o przypadku kiedy ludzik zasłabł w takim wykopie, drugi poszedł mu
    pomagać i tez zasłabł, i kolejny co po nich poszedł i kolejny, nie pamiętam już ilu w
    tym wykopie umarło ale niech ci to na wyobraźnie podziała.

    Do takiej pracy trzeba przynajmniej dwu osób i ta która pracuje na dole musi być w
    uprzęży. A druga osoba ubezpiecza te pierwszą przez cały czas jak pracuje.
    Do tego warto mieć non stop wietrzenie takiego wykopu.
    I pewnie jeszcze pare rzeczy o których nie mam pojęcia.

    Nie porównuj takiego czegos do orania pola. I nie dawaj takiego zlecenia byle komu.