  • Data: 2012-06-26 12:07:36
    Temat: Re: Zmiana porothermu na BK
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:op.wgh3w9vo1cvm6g@lap...
    Dnia 25-06-2012 o 23:25:13 Przemek <olowek5-to tez.wp.pl>
    <niepotrzebne@to> napisał(a):

    > Mnie najbardziej zastanawia najwiekszy przeboj ostatnio czyli murowanie
    > na
    > pianke Porothermu. Zwlaszcza jestem ciekaw jak to sie bedzie zachowywac
    > na
    > terenach górniczych.
    Pewnie jeszcze gorzej niż zwykła ściana. Pytanie jaką wytrzymałość ma ta
    pianka,
    czy taką jak zaprawa czy jak pianka/klej do styro, jeżeli to drugie to
    marnie to widzę,
    taki mur się będzie zachowywał jak kupka pustaków.

    Rozmawiałem z jednym pracownikiem na Pol Slaskiej z budownictwa. Mowil ze
    robili kiedys badania scian murowanych zwyklych z cegly na spoiny jak trzeba
    oraz scian murowanych chyba z BK na cienkie spoiny. Wyszlo im ze na scinanie
    sciana zwykla ma 10x (dziesiec razy) wieksza wytrzymalosc niz ta na cienkie
    spoiny.