    Date: Sun, 14 Jun 2020 19:48:32 +0200
    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zmiękczaczwody

    > Chyba żartujesz :) mam twardą wodę ze studni i sitka czyszczę co
    > miesiąc, dwa.
    > Wg badań które robiłem mam 0,37g/L rozpuszczonych węglanów wapna i
    > magnezu w wodzie.

    Żartujesz, prawda? ?U mnie jest 22 w skali bliżej mi nie znanej
    (amerykańska siakaś czy co...) i sitka czyszczę raz na rok. Miękkie
    wystarczy pougniatać, a jedno twarde jakie mam trawię w słabym kwasie
    przez minutę :)

    > Miejsce mam, pytam o resztę, wady z grubsza też znam, to że sól trzeba
    > workami kupować to też wiem, sam zmiękczacz to wydatek generalnie
    > jednorazowy, więc też nie duży problem, pytam o to czego nie wiem.

    Złoże co jakiś czas się płucze. Nie wiem ile wody na to idzie, bo jako
    że też ze studni, to mnie to nie interesowało zbytnio. W moim przypadku
    dokładany był zawór, bo okazywało się, ze solanka potrafi dostać się do
    obiegu. Niewiele, ale jednak. Stoi toto nieużywane, jak Ci się chce to
    przyjedź, pooglądasz co tam jest i ile miejsca zajmuje.

    Miłego.
    Irek.N.