    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zmniejszenie mocy kotla a spalanie.
    Date: Thu, 10 Dec 2009 11:29:37 +0100

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
    news:hfqdev$h70$1@aioe.org...

    > Swoją drogą ciekawe, czy ktoś tutaj śpi w 10 stopniach ??

    Jakis producent pewnie. :-)

    > To jest gdzie indziej, pod hasłem "korekta krzywej"

    Mialem na mysli przesuniecie po osi temp. zasilania po uwzglednieniu temp.
    wewnetrznej, nie zmiane nachylenia. Ale mozemy sie przeciez tylko domyslac.
    :-)

    > U mnie zdaje egazamin - być może wynika to z konfiguracji domu:
    > z największego pokoju na dole, gdzie najczęściej przebywamy
    > (łączonego z kuchnią otwartą - w obu podłogówka)
    > idzie otwarta klatka schodowa (i część ciepła) na górę.
    > Przy ustawionej stałej temperaturze na podłogówce na dole,
    > wystarczy dobrać odpowiednią temperaturę na termostatcie.
    > Aczkolwiek do eksperymentów polecam bezprzewodowy :-)

    Wszystko pewnie zalezy co i jak, rowniez jak zasilana jest podlogowka.
    Generalnie mam obawy, ze po wylaczeniu kotla kiedy podloga jeszcze dluzszy
    czas bedzie ciepla to na gorze w pomieszczeniach z grzejnikami zacznie robic
    sie zimno. Druga sprawa to bezwladnosc podlogowki rowniez w druga strone.
    Kociol wlaczy sie dopiero jak podlogowka w duzej czesci wystygnie, a
    nagrzeje sie za jakies 3 godziny od wlaczenia kotla. W domu co prawda moze
    nie bedzie duzych wachan temp., ale odczucie chlodnej podlogi moze byc takie
    sobie. Natomiast termostat w pomieszczeniu z grzejnikiem moze powodowac, ze
    podloga bedzie rozgrzewana za krotko i w konsekwencji zacznie stygnac. No
    ale zalezy to jak kto te podlogowke ma zasilana.

    > Oczywiście - ale z reguły urządzenia najwięcej energii zużywają
    > na rozruch/y

    To fakt. U mnie wczoraj kociol wlaczal sie na kilkadziesiat sekund co
    kilkadziesiat minut. Obnizenie krzywej przynioslo oczekiwany efekt. Zuzcie
    gazu ostatniej doby 2,4m^3 przy 10,5C wewnatrz, ale krzywa obnizylem
    jeszcze, bo caly czas temp. wyzsza od zadanej o 1,5C.

    Ech kobity.... :-)

    Pozdro.. TK