  • Data: 2009-12-10 11:31:06
    Temat: Re: Zmniejszenie mocy kotla a spalanie.
    Od: "e-kran" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomoœci

    > I jeszcze jedno, sami instalatorzy sie w tym gubia. Niemal kazdy potrafi
    > mowic co innego jak zaczniesz dopytywac sie o szczegoly i zaleznosci. Do
    > tego te opinie na wzajem sie wykluczaja. Cala sprawa wyglada tak, ze ktos to
    > wymyslil i zrobil, ale pozniej umarl nie zdazywszy opisac jak to dziala.:-)
    >
    > Pozdro.. TK

    Spotkałem się z opinią poważnego człowieka, że producenci celowo gmatwają
    opisy, aby zniechęcić potencjalnych eksperymentatorów (takich jak my) ;-) Na
    amerykańskim forum technicznym Buderusa, gdzie dotarłem po wiedzę, porady są
    udzielane bezpośrednio przez tech-support. Czytając, czasem trudno wyjść z
    podziwu na temat poziomu wiedzy tych fachmanów. A jednak mimo to niektóre
    wątki kończą np. stwierdzeniem "A qualified technician is needed to find the
    cause of the problem" :-) Szczegóły techniczne są pilnie strzeżone i przed
    klientami i przed konkurencją.

    Nasi instalatorzy są niestety niedouczeni, jak większość fachowców w PL. Taki
    nasz "qualified technician" opowiada bajki o strasznym wilku, bo zapewne nie
    przeczytał nawet tej dokumentacji, którą Ty uważnie przeczytałeś.

    Apropos zmniejszania mocy kotła, o której powiedział Twój instalator, uważam
    że to chyba jedna z tych miejskich legend. Mowa o kotłach z modulacją palnika.
    Na próbę ograniczyłem u siebie moc do 90% nominalnej. Sterownik pokazuje
    wtedy, że będzie pracował w zakresie 25% - 90%. I oczywiście pracuje przy 25%
    mocy(bo takie jest aktualne zapotrzebowanie na energię). Mniej niż 25%
    niestety nie może ale i tak dobrze, że ma tak szeroki zakres modulacji. A to
    zmniejszenie do 90% oznacza, że gdybym potrzebował na C.O. więcej niż 90% z
    24kW to wtedy piec mi ich nie da, tylko zatrzyma się na 21.6 kW.

    Pozdrawiam
    e-kran