    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 27 Sep 2021 12:34:41 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Znowu napisali że podatku katastralnego nie będzie
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 27 września 2021 o 19:02:29 UTC+2 Marcin N napisał(a):
> [...]
    uzyskania kredytu. W innym artykule że w Polsce banki nie przejma nieruchomości w
    przypadku gdy kredytobiorca przestał płacić raty. W USA to powszechna praktyka.
    Przestał płacić raty bank przejmuje nieruchomość. To co wpłacił przepada ale nie ma
    długu do końca życia z opcją przejścia zadłużenia na dzieci i wnuki. Wszystko
    wskazuje że bańka budowlana powoli zaczyna się kończyć.
> [...]
    > szczyt.
    >
    > To, że w USA banki brały na siebie ryzyko kredytowe - to znany powód
    > krachu z 2008 roku. To, że w Europie tego nie robią - to też stara
    > reguła. Nic tu odkrywczego nie ma.
    >
    > To, że twoje niespłacone kredyty przechodzą na Twoje dzieci - to już
    > nieprawda. Standardowo nie przechodzą. Spadek dziedziczysz z tzw.
    > dobrodziejstwem inwentarza. Tak jest od kilku lat.
    >
    > To, że kredyt może cię udupić do końca życia - to nie musi być prawda.
    > Możesz ogłosić upadłość konsumencką. Nie jest to przyjemne, ale daje

    Do tej pory mówili że mieszkania będą tylko drożały. Nie mówili od roku że się kończy
    bańka bo jakoś tak z rok temu w wyniku skutków ubocznych covida i celowych działań
    wladzy nieruchomości zaczęły na poważnie drożeć. Dzisiaj kolejny artykuł że ci co
    mieli zarobić już zarobili i teraz idzie jak to ujęli dojenie leszczy. Wczoraj w
    innym artykule radzili żeby ci co chcą kupić teraz nieruchomość bardzo się
    zastanowili czy warto. I że jeśli na zaspokojenie własnych potrzeb to jakoś obleci
    chociaż przepłacone. Ale jeśli na zarobek to żeby się zastanowili bo według autora
    dołożą do interesu. W Polsce w stosunku do państw Europy zachodniej jest inny
    stosunek mieszkań kupionych do wynajmowanych. Tam w dużym uproszczeniu 20% ma
    wszystkie nieruchomości a 80% od nich wynajmuje lub chce kupić. U nas 80% ma
    wszystkie nieruchomości a 20% wynajmuje. I teraz część tych dwudziestu procent
    kupuje, zamierza jak najszybciej kupić. Również spora część z osiemdziesięciu procent
    dokupuje lub chce dokupić traktując zakup jako inwestycję lub ochronę przed inflacja.
    Jak wszyscy zrealizują swoje marzenia to stosunek posiadaczy do najemców może być na
    poziomie 95:5. Komu wtedy ci co kupili w celu zarabiania na najmie będą wynajmowali
    jeśli będzie 20% nadwyżki nie wynajętych mieszkań. W takiej samej sytuacji będą ci co
    kupili żeby za jakiś czas sprzedać z zyskiem. W sytuacji w której wszyscy dookoła
    mają gdzie mieszkać chcący sprzedać mieszkanie nie jest w komfortowej sytuacji.
    Zwłaszcza jak ma na nad głową miecz w postaci kredytu. Jeśli idzie o demografię to
    jako państwo jesteśmy w czarnej dupie. To też będzie miało ogromny wpływ na ceny
    nieruchomości. Czy tylko ja zauważyłem że jeśli w sposób naturalny że starości w
    Polsce umiera rocznie ~300 tysięcy ludzi którzy gdzieś mieszkali to zostaje po nich
    ~300 tysięcy mieszkań/domów gotowych do natychmiastowego zamieszkania? Na dodatek
    Europa zachodnia która jest w podobnej do naszej sytuacji demograficznej otworzy
    granice dla migracji zarobkowej dla ludzi spoza niej. W tej chwili ich potrzeby
    migracyjne dotyczące lekarzy i inżynierów są zaspokojone i będą potrzebowali
    krawców,sprzedawczyń, opiekunów, kafelkarzy, kierowców, operatorów wózków itd. Jak to
    się stanie to nie będziemy mogli zaproponować Ukraińcom i Białorusinom równie dobrych
    wynagrodzeń. W takiej sytuacji odpadnie tutaj spora część najemców.