    From: Piotr Boncza <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zużycie gazu
    Date: Tue, 10 Jan 2012 05:22:25 -0800 (PST)

    wiadomościnews:jeh3e7$kol$1@news.task.gda.pl...

    r> > analizy gazu, czy sprawdza wiarygodnośc wskazań gazomierza?

    > Sprawnosc ogólnie 64%, piec 15letni. Wiec nawet jesli troche u nas tna na
    > gazie to niedużo.

    Ja myślę, że sami się tniemy. Kupujemy najtańsze kotły i robimy
    najtańsze instalacje. Co do kotłów to tylko moje własne zdanie, więc
    się nie będę wywnętrzał. A instalacje...
    Problem w tym, że wiele z nich ma za małe średnice.
    Kotły aby dobrze pracować muszą mieć na wejściu ściśle określony
    zakres ciśnienia gazu.
    Lepsze mają ten przedział większy, gorsze mniejszy. W zimie, gdy
    wszyscy dookoła grzeją spada ciśnienie na przyłączu. Gazownia jest ok,
    bo trzyma się widełek, ale do nas, gdy mamy za małą średnicę rur
    dociera ciśnienie poniżej wymaganego. Zużycie gazu rośnie a sprawność
    poważnie maleje. Również dlatego, że np. kotły atmosferyczne zasysają
    powietrze dzięki wypływowi gazu pod ciśnieniem.

    pozdrawiam Piotr