    From: RD <r...@g...com1>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zuzycie pradu
    Date: Wed, 28 Oct 2015 19:56:29 +0100

    W dniu 2015-10-28 o 16:28, Adam Sz. pisze:

    > Niby mialo to byc biale cieple - no zimne nie jest ale daleko temu do
    > "normalnego" halogena :-) Teraz doczytalem na opakowaniu - rzeczywiscie
    > barwa 3000K!

    Nie chciałem od początku reklamować jakiejś jednej firmy, żeby nie było.
    ;) Naszukałem się tych 2700K/2800K i w sensownej cenie (nie testowałem
    tych za ok. 30zł/szt.) to albo chińczyki, które mimo napisie na pudełku
    i tak mają barwę w okolicach 3000K (tych na A. najwięcej, jak nie
    wszystkie) albo to co poniżej.

    > Jak znajdziesz cos zoltego - daj znac ;) Ja te LEDy kupilem z mysla o
    > podbitce (wlasnie koncze robic i bedzie trzeba oswietlenie zalozyc) -
    > do lazienki w ramach testow wrzucilem ale to jednak nie jest to. Na zewnatrz
    > sobie moze swiecic :)
    > pozdr.

    Jeśli chodzi o GU10/230V - to mam w kuchni właśnie "lekko żółte" - ANS
    lighting , 5,3Watt, 100', 380lm, barwa 827 (8 to od Ra>80, 27 to niby
    odwzorowanie 2700K). Kupiłem w Castoramie, kpl. 2szt. niecałe 25zł. Przy
    próbie wpięcia jakiegokolwiek 3000K - nie dało się żyć. Szczególnie w
    kuchni, kiedy jedzenie wygląda w takim świetle wieczorem mocno
    nieapetycznie.

    Szukałem 2800K (to, co mam na świetlówkach), ale zwykle kończy się to
    jedynie napisem na pudełku, a w środku i tak siedzi coś w granicach 3000K.