  • Data: 2015-11-03 11:00:52
    Temat: Re: Zuzycie pradu
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 28 października 2015 10:08:03 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Dzieki Kris. To znaczy, ze placimy podobnie, tak ze trzy razy wiecej jak
    > w mieszkaniu. :-(
    No i z moich obserwacji potwierdziło się to o czym pisałem wcześniej przy okazji
    podobnych dyskusji- oświetlenie w domu to koszt ok 30zł- tu nie ma za bardzo jak
    oszczędzić.
    Od dwóch miesięcy praktycznie mam powstawiane ledy tam gdzie najczęściej się światło
    używa, od miesiąca zmieniłem również halogeny 500w na ledowe 35/50W
    Pomimo wstawienia oszczędnych źródeł światła w rachunkach trudno zauważyć
    oszczędności z tego tytułu.
    Spory udział w zużyciu energii mają urządzenia chodzące non stop- u mnie pompka co,
    router, dysk sieciowy, rejestrator cctv, lodówka. Kiedyś wstawiałem nawet odpowiedni
    arkusz który to przeliczał.
    Pola do dodatkowych oszczędności nie widzę- co musi chodzić, router teZ, rejestrator
    + kamery to takie moje widzimisię i niech sobie chodzi. TV używamy sporadycznie,
    laptopy tu tez trudno przyoszczędzić, Odnośnie prania i gotowania tu zmieniać nic nie
    zamierzam w celu uzyskania oszczędności. Jest kilka sprzętów które są najczęściej w
    trybie standy- nie wiem ile tu by można było rachunek obniżyć wyłączając je. Ale na
    mój nos gra niewarta świeczki. Więc te min 200zł za energię trzeba z tym życ;)
    Kogutek w Łodzi w wynajętym ma mniej zapewne ale mi do Łodzi nie po drodze