    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: barwa światła w mieszkaniu
    Date: Sat, 23 Jul 2011 09:55:57 +0200

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "Lukas" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jezeli swiatlo nie bedzie dekoracyjne to wylacznie cieple biale. Do
    > podswietlenia czegos tam moze byc co kolwiek by pasowalo do ogolnej
    > koncepcji estetycznej. Halogeny jak na dzisiejsze czasy beda ciut
    > jakby to powiedziec paliwozerne. Do kazdej oprawy halogenowej
    > dobierzesz "zarowki" led, wiec oprawy moga byc jakie sobie zechcesz.

    tak tak tak.... pewnie...

    tylko proszę zaproponuj mi leda zastępującego żarówkę halogenowa 35W pod
    względem ilości światła

    z możliwością regulacją jasności (prostą) oraz o koncie rozsyłu takim jak
    ten halogen.

    no i jeszcze ekonomika ile kosztuje jeden halogen 35W a ile led ile
    kosztuje ściemniacz do halogenów a ile system ściemniania ledów...

    a teraz przeliczmy to na zwrot kasy...

    halogen 35 świecacy na okrągło przez rok kosztuje ok 150zł

    rozsądnie licząc po kilka godzin dziennie da pewnie jakieś 25zł

    za 25 zł nie kupimy nawet marnej diody led... 2W

    właśnie sie leczę z oświetlania przedpokoju ledami.. :)