    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: barwa światła w mieszkaniu
    Date: Sat, 23 Jul 2011 16:39:08 +0200

    news:j0duqf$77f$1@news.onet.pl...

    > tak tak tak.... pewnie...
    >

    > tylko proszę zaproponuj mi leda zastępującego żarówkę halogenowa 35W pod
    > względem ilości światła

    Nie bylo mowy o ilosci swiatla. Przy okazji, dzisiejsze ledy smd daja
    naprawde spora ilosc swiatla i maja bardzo naturalna barwe, a tzw. zarowki
    nie sa jedyna koncepcja oswietlenia pomiesczenia. Rownie dobrze mozna
    wykorzystac tasmy led w wiekszej ilosci kombunujac samemu chocby podwieszane
    sufity.

    > z możliwością regulacją jasności (prostą) oraz o koncie rozsyłu takim jak
    > ten halogen.
    >

    > no i jeszcze ekonomika ile kosztuje jeden halogen 35W a ile led ile
    > kosztuje ściemniacz do halogenów a ile system ściemniania ledów...

    System sciamniania led to zwykly opornik ceramiczny wstawiony szeregowo w
    obwod. Ja akurat nie mam potrzeby sciamniania czego kolwiek poza ustawieniem
    jasnosci roznych zrodel swiatla raz po pierwszej instalacji.

    > a teraz przeliczmy to na zwrot kasy...
    >
    > halogen 35 świecacy na okrągło przez rok kosztuje ok 150zł
    >
    > rozsądnie licząc po kilka godzin dziennie da pewnie jakieś 25zł
    >
    > za 25 zł nie kupimy nawet marnej diody led... 2W

    Ja kupilem po 24 zl sztuk 10 i calosc oswietla mi hol na dole. Halogen
    swieci nieco cieplejszym swiatlem, ale widac to kiedy zapali sie obie
    zarowki razem. Na codzien nikt tego nie zauwaza. Druga sprawa, montujac taka
    ilosc zarowek w suficie mialbym moc 300W a tak mam 30. Trzecia sprawa, to
    kat swiecenia powszechnie uznawany za maly przy zarowkach z trzema ledami,
    dla mnie jest wrecz idealny. Mam 10 zarowek swiecacych mocno w dol dajac
    polmrok na gorze pomieszczenia. Halogenem zadnym nie uzyskam takiego efektu.

    Pozdro.. TK.