eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domblat do łazienki › Re: blat do łazienki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin1!gobli
    n.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.n
    ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.rec.dom
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: blat do łazienki
    References: <54cf3767$0$2187$65785112@news.neostrada.pl>
    <54cf9664$0$2174$65785112@news.neostrada.pl>
    <54cfa9e0$0$2166$65785112@news.neostrada.pl>
    <54cfc0f8$0$2207$65785112@news.neostrada.pl>
    <54cfc5f2$0$2190$65785112@news.neostrada.pl>
    <54cfd5f6$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <54d0865f$0$2187$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <54d0c2a4$0$2167$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <54d1454a$0$2210$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: : : :
    Date: Tue, 3 Feb 2015 23:41:33 +0100
    User-Agent: slrn/1.0.2 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 45
    NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.static.ip.netia.com.pl
    X-Trace: 1423003293 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2198 77.253.217.116:37989
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.dom:139063
    [ ukryj nagłówki ]

    Pani Ewa napisała:

    >> Wszystkich tych rad oczywiście nie czytałem, ale chodząc po różnych
    >> marinach widzę, że znajomość konserwacji drewna amatorom armatorom
    >> dziś jest mało potrzebna. Drewno, to najwyżej w takich co bardziej
    >> luksuśnych jednostkach.
    >
    > I to może dawać do myślenia, na przykład - że są jednak pewniejsze
    > i łatwiejsze do utrzymania materiały do kontaktu z wodą.

    "Kontaktu z wodą" w sensie nurzania się w morzu? Jasne, że są i to od
    dawna, choć początki zmian były trudne. Tu warto wspomnieć gościa, co
    to pierwszy wpadł na pomysł, by statki i okręty budować ze stali i od
    razu postanowił podzielić się tą ideą z wysoką komisją admiralicji
    Jej Królewskiej Mości. Pierwsza reakcja była mniej więcej taka -- "pan
    posłucha, milordzie, co ten dżentelmen opowiada -- chce budować okręty
    ze stali; głupiec nie wie, że od razu zatoną, bo żelazo jest cięższe
    od wody". Od tego czasu minęło sporo lat, obok stali zaczęto używać
    też plastiku, szkła, a nawet betonu i czort jeden wie czego jeszcze.
    Drewno w tych zastosowaniach w ogóle przestało się liczyć.

    To, co widać, używane jest tylko do wykończenia wnętrz i pokładów,
    czyli kontakt ma najwyżej z wilgocią. I choć do tego też są pewniejsze
    i łatwiejsze do utrzymania materiały, to drewno jest tam wciąż i ma
    świadczyć o "znamionach luksusu".

    >> Natomiast spotkałem jednego takiego, co sobie zbudował coś, co wygląda
    >> jak nie przymierzając jakaś Santa Maria Kolumba. Kolibie się to teraz
    >> po Adriatyku, ale gdy budował to u siebie w ogródku, to ze swoim
    >> dziełem wyglądał jak jakis Noe.
    >
    > Podejrzewam też, że takie drewniane jachty wymagają częstej i specjalnej
    > pielęgnacji, żeby nie wyglądały jak tamten z poprzedniego linka.

    I to nieustannej. Zresztą nie jestem do końca przekonany, czy wspomniany
    Noe wszystko tak uczciwie od początku do końca wystrugał z drewna. Pod
    wodą może być coś z bardziej współczesnego materiału.

    Jarek

    --
    Transatlantyki na oceanach
    A krążowniki w rejsach ćwiczebnych
    Każdy z nich musi mieć kapitana
    Nasz kapitan też jest potrzebny

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1