eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniebrak reakcji na zgloszenie naprawy gw. w Castoramie › Re: brak reakcji na zgloszenie naprawy gw. w Castoramie
  • Data: 2010-08-14 08:24:06
    Temat: Re: brak reakcji na zgloszenie naprawy gw. w Castoramie
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:i4339k$sgm$1@news.onet.pl...

    >> Kupilem klimatyzacje w Cast. i popsula sie, zle dmucha
    >> Poszedlem do Castoramy z gw. i FV zakupu, gwarancja jest fimry xxx ,
    >> kotra dostarcza klime dla Castoramy i napisane jest w niej , ze usterke
    >> usuną w ciagu 14 dni od daty wplyniecia do nich reklamacji, nie wiem
    >> tylko ile dni ma castorama na to, ale sadze, ze tez 14 lub 30 , nie wiem
    >> gdzie to szukac..

    Ustawa z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    oraz o zmianie kodeksu cywilnego, ogłoszona w Dzienniku Ustaw nr 141, pod
    pozycją 1176
    Tylko czy kupowałeś prywatnie czy na firmę ?
    Jeżeli prywatnie to chroni Cię coś lepszego niż "gwarancja", bo jest to
    reklamacja z tytułu "niezgodności z umową", której zasady udzielania
    chronione są przez ww ustawę i sprzedawca nie może się od tego wywinąć.
    Składając reklamację u sprzedawcy składasz z tytułu "niezgodności z umową",
    a nie z tytułu gwarancyjnego. Z tytułu gwarancji powinieneś był skłądać
    rekalamację bezpośrednio u producenta lub w autoryzowanym serwisie
    producenta.
    Składając z tytułu "gwarancji" masz prawo do roszczenia dokłądnie wg zasad
    zapisanych w karcie gwarancyjnej.
    W przypadku roszczenia z tytuły "niezgodności z umową" masz prawo do
    roszczenia zgodnie z ww ustawą.
    Zgodnie z tą ustawą sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do Twojego
    roszczenia w przeciągu 14 dni roboczych od dnia złożenia reklamacji. Przy
    czym należy rozumieć tu nie wykonanie naprawy, ale danie odpowiedzi czy i
    kiedy zostanie naprawa. Jeżeli nie dostaniesz takiej odpowiedzi w przeciągu
    tych 14 dni wtedy idziesz do sprzedawcy z żądaniem zwrotu pieniędzy lub inną
    propozycją np. obniżeniem ceny towaru przykładowo o połówę. Możesz także
    zażądać zwrotu wszelkich kosztów związanych bezpośrednio z tym zakupem czy
    usługą np. zwrot kosztów montażu czy też kosztów uruchomienia przez
    serwisanta. Musisz tylko mieć potwierdzenie, ze poniosłeś takie koszty np.
    paragon, fakturę.
    Zatem "kładź na to lachę", bo w tym przypadku czas działa na Twoją korzyść
    :)

    >> Olali mnie totalnie, dostalem tylko maila( po tym jak im zanioslem
    >> papiery) , ze reklamacje przyjęto. potem dzownil do mnie ktos z firmy
    >> serwisujacej te klimatyzatory i zapytal o uprawnienia osoby montujacej i
    >> to wszytsko , powiedzieli, ze beda w kontakcie. Kontaktu zero , minelo 20
    >> dni
    >> Chce, aby mi zwrócili pieniadze. Klime zakladala mi osoba ze wszytskim
    >> uprawnieniami, mam podbite wszystko
    >>
    >> Poradzcie jak to zrobic, nie chce naprawy , chce zwrot pieniędzy.

    Wszystko zależy z jakiego tytułu składałeś reklamację.
    Czy z tytułu gwarancyjnego czy z tytułu niezgodności z umową.
    Jeżeli na blankiecie reklamacyjnym wpisane było "z tytułu gwarancji" to
    swoje roszczenia mozesz kierować tylko i wyłącznie do producenta, a
    sprzedawca w tym przypadku występuje tylko i wyłącznie jako pośrednik nie
    biorący bezpośrednio udziału w roszczeniu.
    Jeżeli zaś składałeś "z tytułu niezgodności" to tak jak napisałem wcześniej
    sprzedawca musi się ustosunkować w przeciągu 14 dni roboczych jeżeli gwarant
    (autoryzowany serwis) jest w tej samej miejscowości co sprzedawca lub 21 dni
    roboczych jeżeli serwis gwarancyjny znajduje się w innej miejscowości.

    > Gwarancji udziela producent, a nie sklep. Trzeba było zwrócić się do
    > gwaranta. A warunki gwarancji są okreslone przez gwaranta.

    Z tytułi gwarancji tak, ale sklep ustawowo ,jest zobowiązany do usunięcia
    wady z tytułu "niezgodności z umową" i tu klient ma o wiele większe
    możliwości roszczeń oraz ochronę prawną.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1