  • 1. Data: 2010-08-12 15:32:36
    Temat: brak reakcji na zgloszenie naprawy gw. w Castoramie
    Od: "LUKAS" <q...@o...pl>

    Witam

    Kupilem klimatyzacje w Cast. i popsula sie, zle dmucha
    Poszedlem do Castoramy z gw. i FV zakupu, gwarancja jest fimry xxx , kotra
    dostarcza klime dla Castoramy i napisane jest w niej , ze usterke usuną w
    ciagu 14 dni od daty wplyniecia do nich reklamacji, nie wiem tylko ile dni
    ma castorama na to, ale sadze, ze tez 14 lub 30 , nie wiem gdzie to szukac..

    Olali mnie totalnie, dostalem tylko maila( po tym jak im zanioslem papiery)
    , ze reklamacje przyjęto. potem dzownil do mnie ktos z firmy serwisujacej
    te klimatyzatory i zapytal o uprawnienia osoby montujacej i to wszytsko ,
    powiedzieli, ze beda w kontakcie. Kontaktu zero , minelo 20 dni

    Chce, aby mi zwrócili pieniadze. Klime zakladala mi osoba ze wszytskim
    uprawnieniami, mam podbite wszystko

    Poradzcie jak to zrobic, nie chce naprawy , chce zwrot pieniędzy.

  • 2. Data: 2010-08-13 09:29:20
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LUKAS" <q...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uprawnieniami, mam podbite wszystko
    >
    > Poradzcie jak to zrobic, nie chce naprawy , chce zwrot pieniędzy.

    Gwarancji udziela producent, a nie sklep. Trzeba było zwrócić się do
    gwaranta. A warunki gwarancji są okreslone przez gwaranta.

  • 3. Data: 2010-08-13 13:15:59
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "LUKAS" <q...@o...pl> wrote in message

    > Olali mnie totalnie, dostalem tylko maila( po tym jak im zanioslem
    > papiery)

    Ja kiedyś reklamowałem kabinę prysznicową. Bez problemu. Przyjechał
    serwisant i wymienił jedną rolkę.
    Nie pamiętam czy długo czekałem ale Castorama ogólnie nie robi problemów.
    Biorą zwroty resztek materiałów i serwisują.

  • 4. Data: 2010-08-14 08:24:06
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:i4339k$sgm$1@news.onet.pl...

    Ustawa z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    oraz o zmianie kodeksu cywilnego, ogłoszona w Dzienniku Ustaw nr 141, pod
    pozycją 1176
    Tylko czy kupowałeś prywatnie czy na firmę ?
    Jeżeli prywatnie to chroni Cię coś lepszego niż "gwarancja", bo jest to
    reklamacja z tytułu "niezgodności z umową", której zasady udzielania
    chronione są przez ww ustawę i sprzedawca nie może się od tego wywinąć.
    Składając reklamację u sprzedawcy składasz z tytułu "niezgodności z umową",
    a nie z tytułu gwarancyjnego. Z tytułu gwarancji powinieneś był skłądać
    rekalamację bezpośrednio u producenta lub w autoryzowanym serwisie
    producenta.
    Składając z tytułu "gwarancji" masz prawo do roszczenia dokłądnie wg zasad
    zapisanych w karcie gwarancyjnej.
    W przypadku roszczenia z tytuły "niezgodności z umową" masz prawo do
    roszczenia zgodnie z ww ustawą.
    Zgodnie z tą ustawą sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do Twojego
    roszczenia w przeciągu 14 dni roboczych od dnia złożenia reklamacji. Przy
    czym należy rozumieć tu nie wykonanie naprawy, ale danie odpowiedzi czy i
    kiedy zostanie naprawa. Jeżeli nie dostaniesz takiej odpowiedzi w przeciągu
    tych 14 dni wtedy idziesz do sprzedawcy z żądaniem zwrotu pieniędzy lub inną
    propozycją np. obniżeniem ceny towaru przykładowo o połówę. Możesz także
    zażądać zwrotu wszelkich kosztów związanych bezpośrednio z tym zakupem czy
    usługą np. zwrot kosztów montażu czy też kosztów uruchomienia przez
    serwisanta. Musisz tylko mieć potwierdzenie, ze poniosłeś takie koszty np.
    paragon, fakturę.
    Zatem "kładź na to lachę", bo w tym przypadku czas działa na Twoją korzyść
    :)

    Wszystko zależy z jakiego tytułu składałeś reklamację.
    Czy z tytułu gwarancyjnego czy z tytułu niezgodności z umową.
    Jeżeli na blankiecie reklamacyjnym wpisane było "z tytułu gwarancji" to
    swoje roszczenia mozesz kierować tylko i wyłącznie do producenta, a
    sprzedawca w tym przypadku występuje tylko i wyłącznie jako pośrednik nie
    biorący bezpośrednio udziału w roszczeniu.
    Jeżeli zaś składałeś "z tytułu niezgodności" to tak jak napisałem wcześniej
    sprzedawca musi się ustosunkować w przeciągu 14 dni roboczych jeżeli gwarant
    (autoryzowany serwis) jest w tej samej miejscowości co sprzedawca lub 21 dni
    roboczych jeżeli serwis gwarancyjny znajduje się w innej miejscowości.

    > Gwarancji udziela producent, a nie sklep. Trzeba było zwrócić się do
    > gwaranta. A warunki gwarancji są okreslone przez gwaranta.

    Z tytułi gwarancji tak, ale sklep ustawowo ,jest zobowiązany do usunięcia
    wady z tytułu "niezgodności z umową" i tu klient ma o wiele większe
    możliwości roszczeń oraz ochronę prawną.