eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniebrama garażowaRe: brama garażowa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    References: <m...@4...net>
    <js992b$3pr$1@node2.news.atman.pl>
    <4fe82bc9$0$26699$65785112@news.neostrada.pl>
    <js9mi2$p8k$1@node1.news.atman.pl>
    <4fe8636b$0$1298$65785112@news.neostrada.pl>
    <js9sfj$bt6$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: brama garażowa
    Date: Tue, 26 Jun 2012 09:09:25 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    Lines: 81
    Message-ID: <4fe96028$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.55.236.85
    X-Trace: 1340694568 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1306 80.55.236.85:31168
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:453616
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:js9sfj$bt6$1@node2.news.atman.pl...

    > Bo? Dlaczego miałbym nieuwzględnić tych dodatkowych 20cm? Pozwól, że sam
    > będę czy chcę wyciągać bagaże gdy mi zimny wiatr wieje śniegiem po plecach
    > czy przy zamkniętej bramie.

    Już ci napisałem. Jeśli chcesz mieć wygodny garaż to wystarczy taki
    wybudować a nie kusić się na parę centymetrów kosztem rezygnacji z lepszej
    funkcjonalnie bramy segmentowej.

    > Mieszkasz w domu z garażem w bryle?

    No jasne. Mam tez bramę od Wiśniowskiego.

    > Bo piszesz jakbyś nigdy tego nie doświadczył. Na tym polega całą wygoda,
    > że w zimie wjeżdżasz autem do garażu, zamykasz bramę i spokojnie
    > wypakowujesz zakupy.

    No widzisz, nie pomyślałeś. Wystarczyło zaprojektować tak aby wjeżdźać w
    zależności od potrzeby albo wprost pod lodówkę w kuchni albo pod szafę w
    garderobie.
    A na powaznie to zapomniałeś o jednym, nie każdy chce lub może mieć
    przejście z garazu do domu. Ja nie mam przejścia gdyż garaż jest nieco na
    innym poziomie a po drugie wejście to bym musiał albo z gabinetu albo z
    salonu zrobić. Jeszcze inni nie chcą przejścia ze względu na przedostający
    się smród.


    > Czy ta klapa podnosi się na ponad 2m, czy może architekt nie pomyślał, i
    > wymyślił niskie nadproże, albo niski garaż.

    Wysokość garażu nie ma tu przeważnie nic do rzeczy. Zgodnie ze sztuką,
    napewno nikt ci nie umieści nieproporcjonalnie wysokiej bramy garazowej
    psując bryłę budynku.

    > W przypadku niskich nadproży brama segmentowa jest lepsza bo daje
    > możliwość podnieść się wyżej, a w przypadku niskich garaży można jeszcze
    > rozważyć bramę segmentową odsuwaną na bok

    Ale problemu z uchylną w niskim garażu nie zauważasz? A tak wogóle to
    zauważyłeś ile prześwitu potrzebuje brama uchylna podczas
    zamykania.otwierania. W tym prześwicie nie postawisz auta bo je zarysujesz.

    > Krajewskiego ale testowałem też Wiśniewski i Hormann i we wszystkich było
    > dokładnie tak samo. Nawet producenci proponują mocniejsze napędy do bram
    > segmentowych niż uchylnych o tej samej powierzchni.

    Nie doczytałem się niczego takiego w instrukcji. Już wspomniałem że mam
    jeden z najsłabszych mechanizmów na najmniejszej mocy i sobie radzi.

    > Jak brama jest prawie otwarta to jedzie po rolkach w kierunku napędu.
    > Rolki o prowadnice są dociskane tylko siłą ciężkości bramy. Gdy brama jest
    > podnoszona to napęd ciągnie ją w bok a skrzydło idzie do góry po łuku
    > wygiętym z prowadnic, silnik dociąga rolki do prowadnic powodując znacznie
    > większy opór.

    To ci przecież piszę że po to są spręzyny nawinięte z odpowiednim skrętem
    aby w początkowej fazie otwierania siła potrzebna do otwarcia była taka sama
    jak w końcowej fazie czyli kiedy brama jest już niemal cała pod sufitem.
    Spręzyna ma to do siebie że jak się ją rozwija to jej energia potencjalna
    maleje a w miarę opuszczania bramy rośnie gdyż się nawija więc brama nie
    przyśpiesza ani nie zwalnia i pozostawiona w dowolnej pozycji nie podnosi
    się ani nie opada. Czy nie zauwazyłeś że pozioma część prowadnic pod sufitem
    nie jest idealnie pozioma? Właśnie pod niewielkim kątem jest a sam łuk i
    ułożenie kółek też nie przypadkowe. Przynajmniej u mnie w bramie
    Wiśniowskiego tak to jest zrobione.


    > A to co innego. Odśnieżyć trzeba to oczywiste ale nie przymarza. A że
    > twoja segmentówka nie przymarza oznacza tylko tyle, że masz mostek
    > cieplny, ale to akurat nieistotne.

    A to się mylisz. Fundament z zewnątrz mam ocieplony i na szerokości progowej
    od wewnątrz także dodatkowo 5cm styro. Brama zamyka się niemal nad tym
    wewnętrznym ociepleniem, a dokładniej to ciut za nim. Ocieplenie zewnętrzne
    kończy się pod kostką ale wewnętrzne podchodzi do samej góry równo z
    posadzką i zakryte jest szeroką listwą ze stali nierdzewnej.

    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1