  • Data: 2009-02-04 13:52:27
    Temat: Re: budowa domu
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "AGA.K." <d...@o...pl> wrote:

    > mozesz zobaczyc
    >
    > www.baborow.com/dzialka
    >
    > grunt to piasek
    > fundament na ok 1,6m
    > woj opolskie

    Taki dom z dachem nie powinien kosztować więcej jak 55-60 tys. Zakładając
    jakieś 15 tys. na dach, cena 44 tys. wydaje mi się akurat (budujący bez
    piwnicy niech nie zapominają, że ten dom ma jedną kondygnację więcej i 2
    razy więcej stropów niż Wasze). Biorę pod uwagę ceny jakie obowiązują na
    terenie woj. dolnośląskiego. Budowlańcy z opolszczyzny są z reguły znacznie
    tańsi.
    Nie potrafię Ci doradzić co konkretnie zrobić w tym przypadku (ja nigdy nie
    płacę więcej niż zostało to ustalone przed rozpoczęciem prac), moja
    uniwersalna rada jest taka: załatw to polubownie i nie zgadzaj się na
    zaproponowaną przez wykonawcę cenę.
    Zastanów się i zapytaj ile czasu zajęły im dodatkowe prace. Zastanów się ile
    zajęła im całość. Wylicz stawkę dzienną i próbuj się dogadać na tę właśnie
    stawkę.
    KNRami można udowodnić wiele i nieźle kombinować. Mój wykonawca nie zrobił
    mi schodów żelbetowych z parteru na piętro, pokazał KNRy i wyszło, że mam mu
    zapłacić 250zł mniej :)))))
    Tyle, że w KNR brał pod uwagę pozycję "Układanie betonu...", która dotyczyła
    stropów lub wieńców a nie schodów.

    --
    Bartek