    From: Bartosz Augustyniak <ogest@toya_usunto.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: budowa domu - rozmowa z architektem
    Date: Thu, 29 Oct 2009 08:10:19 +0100

    Darek pisze:
    > Witam
    >
    > Piszac w skrocie, sam sobie zaprojektowalem
    > dom i daje teraz go architektowi do obrobki.
    > Dom na bazie kwadratu, dach dwuspadowy bez lukarn.
    > Ma byc mozliwie tani w budowie. Brak piwnicy,
    > poddasze mieszkalne +sciana kolankowa 1m.

    Podaj gdzieś ten projekt to pewno wielu da Ci jakieś uwagi mniej lub
    bardziej Ci podchodzące

    > Mam do was kilka pytan:
    > - fundament lany czy bloczki (interesuje mnie
    > w ogolnym rozrachunku tansza opcja)
    Szalowanie tanie nie jest (sporo roboty. Ścianę z bloczków stawiali
    kilka dni
    > - jest sens inwestowac wiecej w jakas ceramike
    > na sciany, czy zostac przy pospolitym gazobetonie.

    Ja ide w kreamzyt Optiroc 24. Nastraszyli mnie że gazobeton może gorzej
    reagować na wilgoć, zarówno pierwszy sezon gdy nie będzie przykryty jak
    i później
    > - strop teriva - to juz zdecydowalem wiec nie podlega dyskusji
    Ja mieszany. Na klat schodowej lany bo zależy mi żeby tam był cienki
    (kłopot ze schodami)

    > I kluczowe rzeczy:
    > chcialem pokryc dach blachodachowka - zwykla bez pozypki,
    > ale stara sie mnie przekonac do dachowki. Pod blachodachowke
    > zaleca deskowanie, poniewaz twierdzi ze z folii paroprzepuszczalnej
    > po pewnym czasie
    > moze zostac zbrojenie - czytalem troche o tym i cos w tym jest,
    > poniewaz pod blacha wystepuja dosc ekstremalne temperatury w
    > trakcie lata.
    Ja wróciłem mentalnie do blacho dachówki. U rodziców leży już 12 lat i

    > Na doprowadzenie tego domu w stanie do zamieszkania (niekoniecznie
    > wykonczone poddasze) chce przeznaczyc 250tys.

    Nie podałeś wymiarów.
    Ja ze stanem surowym zamkniętym w tej chwili celuję w okolice 160-180
    tys, za 2 tygodnie będzie więcej wiadomo. NA razie wiem że fundament (z
    robotą) z izolacją i chudziakiem zamknął mi się w 26 tys, a dach ma
    kosztować ok 40 tys (ok 280m2 blachodachówki, 2 lukarny, 4 cholerne okna
    dachowe (jeszcze przemyśle czy jakiegoś nie wywalę :) ). To co pomiędzy
    jest mniejsza lub większą niewiadomą.
    A gdzie instalacje, wylewki, tynki i potem wykończeniówka

    > Prace ciezkie beda robili fachowcy ja natomiast elektryke,
    taki mam plan
    > wykonczenia jak plytki podlogi malowanie armatura lazienkowa itd.,
    > ewentualnie jak zabraknie kasy to g-k na poddaszu + oceiplenie poddasza.
    Płytek chyba się nie odważę a do ocieplenia poddasza ostatnio sie
    zraziłem jak poczytałem tutaj :)
    A co z instalacją CO ? sam czy ktoś ? podłogówka czy grzejniki ?

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak,Łódź