  • Data: 2009-10-29 13:08:25
    Temat: Re: budowa domu - rozmowa z architektem
    Od: "Darek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tu bym jednak proponował zmienić na lany- wyjdzie taniej i chyba więcej
    > zalet.

    no wlasnie czy taniej nie jestem pewien, owsem material wyjdzie drozej, ale
    szalunek to juz nie taka tania sprawa.

    > Ja nie deskowałem(mam dachówke betonową Brasa) ale teraz bym deskował.
    > Koszt to co prawda kilka tysiecy ale konstrukcja sztywniejsza a z
    > membranami to nie wiadomo jak bedą wygladać za lat 10

    sa jeszcze jakies inne wzgledy ze zalujesz, czy tylko boisz sie
    o izolacje paroprzep.?

    > Wyjdą pewnei dwa kominy. Ja bym robił murowane tradycyjnea nie systemowe.

    tak 2.

    > A po co kanały wentylacyjne w sypialni?.
    > Nawiewniki w oknach powinny wystarczyć.

    tz nawiewniki owszem a kanaly do "wypompowania" starego
    powietrza.

    > Instalacje spokojnie powinieneś zrobic sam jeśli masz czas i troche
    > pojęcia.

    no wlasnei po za elektryka raczej nic wiecej nie bede ruszal. Nie wiem
    moze i bym zrobil wod kan , mam pewne doswiadczenie, ale biorac
    pod uwage ile mi to czasu zajelo w starym remontowanym domu, zalozenie
    kilku rurek :-),
    to chyba w najblizszym 10 leciu bym sie nie wprowadzil :-).

    > Samemu zrób tez ocieplenie ścian i podddasza. Nie zlecvaj tego fachofcom
    > jak chcesz mieć zrobione dobrze.

    zobacze jak wyrobie z czasem, ale wlsnie ocieplenie scian i poddasza,
    chcialem zrobic samodzielnie. Tu juz mi nie chodzi tylko o koszty ale
    glownie
    o jakosc. Siatki i tynki poloza mi fachmany, jednak jak mi sie uda,
    styropian
    sam pokleje, jest to dosc szybka praca a wiem na co zwrocic uwage.

    Pzdr
    Darek