  • Data: 2009-10-29 13:32:59
    Temat: Re: budowa domu - rozmowa z architektem
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ff660626-49b4-4f41-b230-42a545710fa9@d21g2000yq
    n.googlegroups.com...

    >Widziałem juz kilka dachów z dachówki na stosunkowo młodych domach i
    >niektóre wyglądaja koszmarnie, juz lepiej wygląda papa.

    Masz na myśli dachówke betonową? Co złego się z nią dzieje? Bo ja widuje
    kilkudziesięcioletnie dachy pokryte taką dachówka i nie jest żle

    >Co do deskowania. Byłem raz w firmie która zajmuje się tylko dachami
    >różnego rodzaju i w każdej opcji zalecali pełne deskowanie.

    U mnie odwrotnie. Zarówno mój kierbud jak i lokalni dekarze nie polecali
    deskowania. Posłuchałem ich i nie zrobiłem
    Następnym razem jednak zrobie. Konstrukcja sztywniejsza, dodatkowe
    ocieplenie, wygluszenie itp.

    >uważam że deskowanie jest ważniejsze przy dachówce niz przy
    >blachodachówce. Dachówki lubią spadać podwiane silnym wiatrem albo
    >czasem jakaś pęknie.
    >Ja uważam że lepiej wygodnie mieszkać niż mieszkac w pięknym z
    >zewnątrz domu.

    Dach jednak lepiej zrobic do końca łącznie z dachówka/blachą.
    Trudno będzie potemodłożyc 10tys na pokrycie .
    Dach i ocieplenie żrobić na gotowo a wykończenie wsrodku nie wymaga juz
    dużych jednmorazowych nakładów wiec mozna dłubac przez kilka lat mieszkajac.
    Zresztą autor ma działke i 250tys więc spokojnie zrobi wszystko na gotowo w
    przyzwoitym standardzie..

    Krzysiek