    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: budowa etapami - garaż na potem
    Date: Wed, 17 Apr 2013 11:55:51 +0200

    W dniu 17.04.2013 11:30, Kris pisze:

    > Koszt budowy garazu bedzie niewielkim procentem kosztu budowy domu
    > Ja bym robił tak- projekt na całośc , budował od razu całośc ew nie wykańczał
    garazu i pomieszczenia nad nim.
    > Dalej sa dwa wyjścia- mieszkasz spokojnie pilnując budowy;) albo robisz normalny
    odbiór pomimo tego że garaż i pomieszczenie nad nim niewykończone. Wykańczasz później

    Tak, wiem że tak było by najlepiej, ale ja liczę złotówki a nie procenty;P
    tak bardzo szacunkowo licząc:
    Fundament - robię od razu więc różnicy nie ma
    ściany ~100m^2 - sam materiał bez izolacji to już ~5.000zł
    strop ~35m^2 - 5.000-10.000zł
    dach - też pewnie z 10.000
    brama garażowa kolejne 5.000zł minimum
    jakieś okno, ocieplenie, ogrzewanie...

    To już jest grubo ponad 30.000 bez wykończenia - mieć a nie mieć?
    Samochód kilka lat pod chmurką postoi, może mu wiatę albo blaszaka
    postawię, bez dodatkowego pomieszczenia jakąś tam chwilę wytrzymam.

    Zmienił mi się koncept finansowania i chcemy bez kredytu.. Czasy takie
    że wiązać się na dziesiątki lat to ryzyko. Plan jest taki żeby
    przeprowadzić się bez kredytu, później życie pokaże co dalej.