  • Data: 2013-04-17 12:28:46
    Temat: Re: budowa etapami - garaż na potem
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > Tak, wiem że tak było by najlepiej, ale ja liczę złotówki a nie procenty;P
    > tak bardzo szacunkowo licząc:
    > Fundament - robię od razu więc różnicy nie ma
    > ściany ~100m^2 - sam materiał bez izolacji to już ~5.000zł
    > strop ~35m^2 - 5.000-10.000zł
    > dach - też pewnie z 10.000

    Strop powinien wyjść poniżej 5 tys za 35m2, dach też taniej niż liczysz.
    Razem to będzie 15-20 tysięcy

    A koszt nie robienia tego teraz? Musisz "wypuścić" zbrojenie z wieńców i
    stropu aby później to sensownie związać. Trzeba to jakoś tymczasowo
    zabezpieczyć i ocieplić by nie było mostka i deszcz nie zawilgacał ściany.
    Do tego musisz tę ścianę która tymczasowo będzie ścianą zewnętrzną ocieplić
    "na gotowo".

    > brama garażowa kolejne 5.000zł minimum
    > jakieś okno, ocieplenie, ogrzewanie...

    Po co? Zrób tylko stan surowy bez bramy - traktuje ten surowy garaż
    tymczasowo jak wiatę.

    > To już jest grubo ponad 30.000 bez wykończenia - mieć a nie mieć?
    > Samochód kilka lat pod chmurką postoi, może mu wiatę albo blaszaka
    > postawię, bez dodatkowego pomieszczenia jakąś tam chwilę wytrzymam.

    > Zmienił mi się koncept finansowania i chcemy bez kredytu.. Czasy takie że
    > wiązać się na dziesiątki lat to ryzyko. Plan jest taki żeby przeprowadzić
    > się bez kredytu, później życie pokaże co dalej.

    Kredyt na brakujące 20 tysięcy to tak jakby go w ogóle nie było :-)

    Pozdrawiam
    Ergie