  • Data: 2021-02-07 11:34:16
    Temat: Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-02-07 o 10:43, budynPL pisze
    > podatki są niższe pewnie koło 10zł rocznie, nie to jest przyczyną takiego
    budowania.
    > Musiałbym doczytać ale w moim mpzp chyba jest wymóg parterówki i ewentualnie
    > poddasze użytkowe, pełnego piętra się nie da. A podniesienie ściany kolankowej
    > ponad jakąś rozsądną granicę zaburza proporcje budynku.

    To też się da obejść. Dla przykładu ja mam dom parterowy z suterenami (w
    papierach), a w rzeczywistości piętrówka. Ale żeby papier przyjął, że
    jest to dom parterowy to parter nie mógł mieć więcej jak 2,5m wysokości.
    Dzięki temu mam pełnowymiarowe piętro bez skosów z normalnym strychem, a
    różnicy, że piętro jest pełnowymiarowe 2,6m , a parter 2,5m nikt tego
    nie zauważa. Ludzie zazwyczaj kojarzą sutereny jako piwnice, ale zgodnie
    z prawem suterena nie jest piwnicą. prawo "mówi", że podłoga sutereny
    nie może się znajdować niżej jak 0,9m poniżej poziomu gruntu. Dlatego u
    mnie znajduje się nieco powyżej tak, aby w razie ulewnych deszczów, woda
    nie wlewała się do domu :)

    Swoją drogą gdybym się miał teraz budować to nie budowałbym domu
    piętrowego, ale tylko i wyłącznie parterowy z poddaszem nieużytkowym
    (strychem)  z dachem kopertowym. Poddasze tylko do celów zabudowy
    urządzeń wentylacyjnych i jako klamociarnia.

    W mojej okolicy przeszły 2 wichury, które powalały domy. Najmniej
    ucierpiały właśnie domy z dachami kopertowymi.