  • Data: 2021-02-12 14:54:07
    Temat: Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 8 Feb 2021 12:44:30 -0800 (PST), budynPL

    > normalnie? to zrób i zapodaj przykładowy arkusz kalkulacyjny. Miałem taki
    zamiar....

    Też czekam, ale 4 dni minęły i nic. Może to nie takie normalne, albo wręcz
    takie normalne że wstyd teraz przyznać się do faux pas.

    > ...ale na inflacji wymiekam :-) Jestem ciekawy jak to wyjdzie tak uczciwie liczone.

    Trzeba przyjąć te 4% rocznie i już, normalnie! Mnie tam zwroc wychodzi po 6
    latach, a potem już na plus. Robiłem znajomemu OZC i porónanie kosztów
    grzania gazem, PC i prądem (druty), opcjonalnie do każdego systemu było PV
    i wyszło że mimo 11MWh na CO (plus 3MWh CWU plus 3MWh bytowy) taki dom na
    przestrzeni 15 lat najbardziej się opłaca grzać drutami z PV (do 10kWp +
    G12), kiedy to ogrzewanie zaczyna dążyć do zera.

    --
    Pozdor
    Myjk