  • Data: 2021-02-28 13:26:00
    Temat: Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-02-28 o 13:06, Marcin N pisze:

    > Dziwne stwierdzenie.
    > Mam podłogówkę na drewnianym stropie. Na tym stropie mam wylewkę z
    > suchego jastrychu, w którym jest zwykła podłogówka.
    >
    > Ten jastrych to dodatkowo około 150 kg/m2, które zostało oczywiście
    > uwzględnione przy projektowaniu domu.
    > Poza tym, że świetnie współgra z podłogówką - to dodatkowo też dobrze
    > tłumi dźwięki między piętrem i parterem. No i jeszcze jest znacznie
    > tańszy od "systemowych podłoży".

    Ale taka podłoga zabiera Ci wraz z panelami ok. 8-10cm. 3-5cm styropianu
    + minimum 5 cm posadzki. Do tego ok. 1cm jakieś panele.

    Zmniejszenie wysokości poddasza o 8-10cm to naprawdę dużo.

    Są natomiast systemy, które układa się wprost pod panelami i zabierają
    ok. 3cm, ale są bardzo drogie.

    Problem polega na tym, że dom był kupiony w trakcie budowy, a nie
    budowany od zera i stąd pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć lub po
    prostu jest to nieopłacalne. Dlatego trzeba dobrać najlepsze rozwiązanie
    do tego co już jest.