  • Data: 2011-06-25 00:13:33
    Temat: Re: [było] solary - ogrzewanie basenu
    Od: "kogutek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Owszem, jest to prawdopodobne, choc widze tu pare niuansow. Pomysl nie jest
    > nowy, bo sa przeciez oferowane domy z zamurowanymi rurkami wszedzie gdzie
    > sie da i to od lat. Nie znam szczegolow, ale nie mozna tego zrobic ot tak
    > sobie. Sa przeciez miejsca, gdzie czynnik by sie nagrzewal, ale przy tak
    > duzej powierzchni beda miejsca, ze to co sie nagrzeje po prostu sie
    > wychlodzi. Do sprawy trzeba by podejsc kompleksowo i rozpatrywac taki system
    > szczegolowo. To nie jest tak, ze z jednej strony w rurke puszczamy glikol a
> [...]
    W USA na jakiejś pustyni zrobili użytkową elektrownię ogrzewaną Słońcem. Było
    na Discovery, pokazywali. Dziennikarz się pyta jaką mają sprawność kolektory.
    Odpowiadają mu że 7%. To strasznie mało mówi. Bez znaczenia bo paliwo jest
    darmo. Kolektorami były stalowe rury pomalowane na czarno i ordynarne
    odbłyśniki pewno z ocynkowanej blachy. Tam gdzie jest kapitalizm od zawsze i
    potrafią liczyć pieniądze wiedzą że nie wydajność i nie cena się liczą. Liczy
    się stosunek wydajności do ceny. Gumowy kolektor ma większy stosunek
    wydajności do ceny niż najdroższy super hiper kolektor. Amen