  • Data: 2010-01-14 12:27:23
    Temat: Re: cena izolacji termicznej
    Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:e88b638f-8a43-4196-b872-d7801cf2cc4a@m26g2000yq
    b.googlegroups.com...

    > ściana z cegły porotherm o grubości 38 cm
    > + tynk wapienny z obu stron,

    Taka sciana nie spelnia dzisiejszych norm (U ponizej 0,3) - wedlug
    prawa nie odbierzesz takiego budynku do uzytkowania!
    pozdr.

    Norma do 0,3 ot murów warstwowych.
    Mury 1W mają U wymagane <=0,5.
    Co nie zmiena faktu, że 38 cm Porotgrm dla muru 1W to
    za mało.
    A moze dla muru 1W Ytong grubości 40 cm
    w klasie 350? Tylko pod belki stropowe
    muszą iść twardsze odmiany (L kształtki kl. 400).
    A przy grubości 40 cm są lepiej docieplone wieńce i nadproża.
    Ja się skłaniałem właśnie do Ytonga, ale wtedy gy budowałem
    był tylko grubości 36,5 cm. Te 3,5 cm to sporo jeśli
    chodzi o styropian na naproża i wieńce. A klasa 350 jest jeszcze
    cieplejsza od klasy 400, która była najcieplejsza 10 lat temu.
    T.