  • Data: 2010-01-14 14:37:38
    Temat: Re: cena izolacji termicznej
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:e7215262-4d06-4ffe-b6df-da5089e3022c@j14g2000yq
    m.googlegroups.com...
    Napisał:
    >Czyli dla różnicy U = U1- U2 = 0,1 W/m2K
    >Różnica w zużyciu energii (zkładam temperaturę w chałupie 21) Delta T
    >= 18 K
    >wynosi:
    >P=0,1 W/m2K * 24 h * 200dni *100m2 *18 K = 864 Kwh

    >Jezeli ktoś ogrzewa gazem 1 Kwh = 0,2 PLN różnicza kosztu wynosi 173
    >PLN rocznie dla 100m2 muru.

    Czyli 24zł miesięcznie w sezonie grzewczym

    >173 pln razy 20 lat użytkowania = 3460 PLN.
    >20 lat - odpowiada zamrożonym odsetkom kapitałowo - 5%
    >Oprocentowanie spadnie być może trzeba będzie kalkulować:
    >173 * 40 = 7000 PLN

    >Jestem pewien że dołożenie dodatkowych 10 cm styropianu to dobra
    >inwestycja i wyniesie znacznie mniej niż 3460 PLN

    To czemu nie zainwetowac kolejnych 3460zł i nie dodac kolejne 10cm styro

    >nie wiem dokładnie jaki to koszt chętnie wysłucham jakiś opinii.
    >10m3 styropianu = 1500 PLN

    1000zł

    >zero to satysfakcja z niższej emisji CO2 i znacznie wyższa wartość
    >domu !

    Niby dlaczego znacznie wyższa wartość domu?
    To pic na wodę. Ludzie kupuja oczami.
    Mało kto zwraca uwage na jakośc/grubośc ocieplenia.
    Znam dwa przyapdki z wiosny 2009 domów wystawionych na sprzedaz.
    Dopóki nie były w nich zrobione elewacje, podjazdy itp to oglądajacych było
    sporo ale zainteresowanych kupnem nie było.
    Po zrobieniu ładnej elewacji, podjazdów i posadzeniu kilku Tuji domy
    sprzedały sie pomimo tego że włascicele podwyzszyli cene.

    >Przestańcie głosić opinie że 20 cm ocieplenia to przesada ! - po co
    >pisać głupoty!

    To takia sama pisanina jak to że 20cm to nierbędne miniumum.
    Marketing kreuje potzreby i tyle
    Zauwaz że juz ktos pisał tu o ociepleniu poddasza 45cm wełny
    Podejrzewam że za rok dwa bedzie ktos tu szukał kołków do 35cm styro
    Wylicznia wyliczeniami a zycie swoje. W praktyce grubośc ocieplenia nie
    przekłada się znacząco na koszty ogrzewania.
    Zauważyłem ze zarówno ci co maja 10cm styro jak i cio co maja 15 na gaz
    wydają podobne kwoty
    Tak sobie myśle że powyżej pewnej grubosci styro straty przez sciany sa
    zminimalizowane i zwiększanie grubości nic nie daje. Po prostyu wtedy
    stosunkowo wiecej ciepła ucieka przez okna dach itp.
    Sąsiad ma na razie dom z samego suporeksu 24cm nieocieplony i jakos go
    ogrzewanie nie rujnuje. Moi rodzice do tego roku mieli ocieplone tylko dwie
    sciany 5cm styro i ichj nie rujnowały koszty. Latem roku robiac elewacje na
    pozostałe dwie sciany nakleili po 5cm(bardziej po to aby uzuskac gładka
    powierzchnie pod tyn mineralny i opału tej zimy zużywaja tle samo co w
    ubiegłych latach
    Ja mam podobny dom pod względem powierzchni scian itp tylko ze ociepliłem
    12cm styro i jest ok

    Krzysiek