  • Data: 2010-01-14 13:54:47
    Temat: Re: cena izolacji termicznej
    Od: robertr <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Napisał:
    ,
    > a 20 cm to istotna przesada w grubości ocieplenia.
    > Polecam 12 cm styropianu na obecne ceny czynników grzewczych.
    > Zaś koszt muru 2W to też ilość narożników (bryła domu)
    > wszystkie obróbki sporo kosztują. I spytaj projektanta co on by
    > doradził, lub kto już zbudował dom wg Twojego projektu
    > i jakie są jego praktyczne uwagi.
    > T.

    Dlaczego uważasz, że 20 cm ocieplenia to istotna przesada? Czy
    robiłeś jakieś kalkulacje ?
    Pozwoliłem sobie to skalkulować:

    1.Ściana 10 - 12 cm styropian U1 = 0,3 W/m2K
    2.Ściana 20 cm styr. U 2< = 0,2 W/m2K

    Dla prostej kalkulacji zakładam 100 m2 ściany (każde założenie tak
    samo dobre)

    Dane IMGW dla Warszawy za ostatnie 5 lat - średnia temperatuta
    pażdziernik - kwiecień 3 C.

    Zakładam sezon grzewczy 200 dni

    Czyli dla różnicy U = U1- U2 = 0,1 W/m2K
    Różnica w zużyciu energii (zkładam temperaturę w chałupie 21) Delta T
    = 18 K
    wynosi:
    P=0,1 W/m2K * 24 h * 200dni *100m2 *18 K = 864 Kwh

    Jezeli ktoś ogrzewa gazem 1 Kwh = 0,2 PLN różnicza kosztu wynosi 173
    PLN rocznie dla 100m2 muru.

    173 pln razy 20 lat użytkowania = 3460 PLN.
    20 lat - odpowiada zamrożonym odsetkom kapitałowo - 5%
    Oprocentowanie spadnie być może trzeba będzie kalkulować:
    173 * 40 = 7000 PLN

    Jestem pewien że dołożenie dodatkowych 10 cm styropianu to dobra
    inwestycja i wyniesie znacznie mniej niż 3460 PLN
    nie wiem dokładnie jaki to koszt chętnie wysłucham jakiś opinii.
    10m3 styropianu = 1500 PLN
    -dłuższe kołki ?
    -klej ?
    -?
    Na tym forum nikt tego nie uwzględnia lecz nawet gdy to wyjdzie na
    zero to satysfakcja z niższej emisji CO2 i znacznie wyższa wartość
    domu !
    Przestańcie głosić opinie że 20 cm ocieplenia to przesada ! - po co
    pisać głupoty!