    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [ceny] Instalacja elektryczna /st. surowy/
    Date: Fri, 2 Dec 2011 15:00:39 +0100

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
    news:jbajo8$t16$1@inews.gazeta.pl...
    > Zapytaj za ile zrobi ci biały montaż i zastanawiaj się. Wtedy okaże się,
    > że puszki są równo, przestrzenie między puszkami do jednej ramki
    > zachowane. Chłop nie powinien odwalić fuszerki jeśli będzie miał sam
    > zamontować na tym osprzęt

    Coś w tym racji jest, ale pozwolę sobie zauważyć że może i chętnie
    przystanie na biały montaż ale nie każdy instalator ma to coś w rękach i
    wyjdzie jak wyjdzie choćby się bardzo starał. Ja na ten przykład nie znoszę
    i nie toleruję odstających ramek od ścian. Samo obsadzanie puszek
    zespolonych nie stanowi wielkiego problemu w trzymaniu wymiaru, ale ramka
    na całym obwodzie ma idelanie dolegać do ścianyprzy czym puszka nie ma
    prawa być tak obsadzona aby była na wybrzuszeniu lub zagłębieniu w tynku.
    Przez 2 lata za komuny oraz rok w Austrii robiłem instalacje. Znam zdolności
    oraz "zdolności" zarówno polskich jak i austriackich instalatorów. A w
    Austrii miałem nawet taka fuchę gdzie środki puszek gniazd (środek wkrętów
    trzymających osprzet) miały być na wysokości 72,5mm od gotowej podłogi z
    marmuru. Z RPA płynęły gotowe cokoły z marmuru z frezowanymi otworami pod
    nie. Włoscy kamieniarze szaleli gdy różnica w posadowieniu była większa niż
    0,5mm.
    Ciekawostka, o ile z dokłądnością tych austriackich instalatorów było raczej
    OK, to często musiałem uczyć podstaw elektrotechniki. Często ci zaraz po
    szkole nie mieli pojęcia jak podłączyć krzyżowy. Kiedyś kilku takich wraz z
    jednym starszym co to niby wszystkie rozumy pozjadał postanowiło że
    transformatory głośnikowe podłączą. OK. Dobrze że w porę zauważyłem że
    podłączali je wszystkie na odwrót. Ale się działo... jeden z nich nawet na
    potwierdzenie "słuszności" swojej tezy pobiegł do samochodu po książkę :)
    Ale miałem ubaw.

    Marek