    Date: Tue, 04 Mar 2014 23:48:36 +0100
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: co byscie zmienili

    > 120 litrów + pojemnośc pieca węglowego. Jeśli będzie ochota i kasa to
    > zmienie boiler na większy i wsadze dodatkowy zbiornik. Niestety piec
    > weglowy wymaga dużej bezwładności, obecnie odkręcenie kaloryfera
    > szarpie go na tyle mocno że potrafi się zapaśc (z powodu dziadowskiego
    > steorwnika). Oj, duzo do zmiany przede mną.

    A co ma sterownik do zapadania kotła?

    > Większośc ludzi patrzy na mnie jak na kosmitę. Bo mam czelność np.
    > zwracać uwagę na fakt że w hydraulice mozna stosować superpozycję
    > czego w zawodówce nie uczyli. Dowiedziałem się w końcu że moja woda
    > może się rozpływac jak chce, ale u nich idzie tam gdzie ma bliżej. W
    > efekcie mam totalnie spieprzona hydraulikę i tylko upierdliwośc
    > lutowania miedzi mnie wstrzymuje prze wypier... wszystkiego i
    > polutowaniem własnej. Co w końcu poczynię.

    Zbyt mocno naukowe podejście do tematu także jest niezdrowe. Tacy
    "naukowcy" potrafią się skupiać nad najbardziej błahymi sprawami,
    szukając całek i różniczek, a jednocześnie nie zdając sobie sprawy, że
    zazwyczaj najlepiej się sprawdzają najbardziej prymitywne układy
    regulacji dwustawnej.

    > Kot się może pojawiać *wszedzie*. IMHO na to nie ma żadnej techniki.

    Twierdzisz tak, bo nie masz dostatecznej wiedzy na ten temat oraz
    doświadczenia.
    Teraz Ci podpowiem. Ciekaw jestem czy się domyślisz jak to wykorzystać?
    Pomyśl czy kot potrafi się pojawić jednocześnie przy podłodze na
    wysokości 30-40cm i na wysokości 1m?
    Dorzuć do tego hasła:
    - czujka kurtynowa
    - układ krzyżowy
    - iloczyn logiczny
    Do tego jeszcze trzeba wiedzieć które czujki posiadają wewnętrzny
    procesor analizujący i formujący sygnał wyjściowy, a które wysyłają do
    centrali sygnał dokładnie taki jaki czujka rejestruje, a analizowaniem
    sygnału zajmuje się centrala. Podpowiem Ci. W przypadku pierwszego typu
    tak działa większość czujek PIR np. Satel, DSC, i większość central. W
    przypadku drugiego typu tak działają czujki i systemy Paradox Digiplex Evo.

    Jak będziesz umiał zebrać te wszystkie informacje do kupy i je
    wykorzystać to otrzymasz system, który w prawie 100% nie będzie reagował
    na kota, a zareaguje na człowieka.