    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: co byscie zmienili
    Date: Wed, 12 Mar 2014 11:47:25 +0100
    <531740fa$0$2374$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf7hpj$52i$1@node1.news.atman.pl>
    <531774bb$0$2158$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf98vu$to1$1@node1.news.atman.pl>
    <53183305$0$2373$65785112@news.neostrada.pl>
    <53186b18$0$2245$65785112@news.neostrada.pl>
    <531870de$0$2141$65785112@news.neostrada.pl>
    <lflkmf$ae0$1@news.task.gda.pl>
    <531eab78$0$2224$65785112@news.neostrada.pl>
    <531eb344$0$2376$65785112@news.neostrada.pl>
    <531f406a$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
    <lfp4h0$c90$1@node1.news.atman.pl>
    <53201dc6$0$2359$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jeżeli pan Zenek chce się zatrudnić w firmie to pierwszą rzeczą, o którą
    > zostanie poproszony to jest dyplom ukończenia szkoły, uprawnienia,
    > świadectwa kwalifikacyjne.

    No i właśnie to jest problem - nikt nie oczekuje od niego wiedzy tylko
    papierka. Nie tak to powinno wyglądać i nie zawsze tak to wyglądało. To
    samorządy zawodowe doprowadziły do tego że na coraz więcej czynności
    wymagane są uprawnienia by partacze ludzie papierkiem mieli zagwarantowaną
    pracę.

    > Skąd ta pewność, że to inwestor sam nie wpychał swoich łap?

    Bo znam obu inwestorów. Jedne to moja teściowa która niecałe 10 lat temu
    wzięła elektryka do remontu instalacji elektrycznej w kuchni i łazience a
    następnie kafelkarza do położenie płytek. Nikt za płytkami w międzyczasie
    nie mógł podmienić kabla na inny. Dopiero teraz przy kolejnym remoncie gdy
    wymieniałem gniazdka na nowe odkryłem tę "oszczędność" fachowca.

    Drugi przypadek to 80 letni emeryt który sam nic w domu nie robi już od
    wielu lat, a w latach 90-tych zlecił firmie wymianę wszystkich kabli na
    miedziane. Następnie ja tam robiłem gładzie i od tego czasu wzywa mnie do
    różnych drobnych napraw.

    > Czasami też mi się zdarza poprawiać po rzekomych "fachowcach", ale nie mam
    > pewności czy to faktycznie był fachowiec czy tylko pan Zenek bez uprawnień
    > i bez wiedzy.
    > Opowieści inwestora, że robił to "super fachowiec" często są na podstawie
    > tego co mówi sam pan Zenek, który przychodząc do inwestora się przedstawia
    > słowami "Jestem super fachowiec. A tą instalację kto panu tak spierdolił?"

    Oczywiście takich tez jest sporo, ale nie tu leży problem - problemem jest
    że papier nie świadczy o fachowości, więc po co go wymagać. Należy
    zlikwidować wszelkie ograniczenia w wykonywaniu zawodu, a rynek i
    ubezpieczyciele zweryfikują fachowość zarówno Zenków jak i panów magistrów.
    Bo gdyby Ci panowie "fachowcy" co źle zrobili te dwie instalacje odpowiadali
    karnie za spowodowanie narażenia życia to bardzo szybko rynek by się
    oczyścił. Niestety w praktyce udowodnienie im czegokolwiek jest niewykonalne
    chyba żeby wszystkich nagrywać i trzymać filmy.

    Pozdrawiam
    Ergie