  • Data: 2011-08-09 20:17:22
    Temat: Re: co sądzicie o tego typu solarach
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "maniek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:1f4ffaa9-e28e-49e6-be2d-

    >http://allegro.pl/kolektory-sloneczne-200l-010-wezo
    wnica-nitexplus-i1740477940.html.
    >Wodę ciepłą potrzebuje tylko w okresie letnim(zimą mam z co) i będę
    >chciał podłączyć toto pod bojler w mieszkaniu.

    Nie znalazlem w aukcji informacji o ilosci rur kolektora a to podstawa. Nic
    nie wiemy jak tym sterowac. Kat pochylenia 45' dla okresu letniego nie jest
    optymalny. Nie ma co pytac o jakies normy w zgodzie z ktorymi jest to
    wykonane, a takze o wyniki badan uzyskow kolektora. Wiecej latem uzyskasz
    kolektorem plaskim. Co to znaczy, ze czas utrzymywania ciepla wynosi 72
    godziny? Ponoc -272'C to tez cieplo. :-)
    Innymi slowy za malo danych do doradzenia czego kolwiek. Aukcja pachnie
    naciaganiem bo nie zawiera zadnych danych na temat uzytkowych wartosci
    zestawu ktore w jaki kolwiek sposob mozna przelozyc na nasze. Za to
    wiekszosc tresci to utarte slogany o wyzszosci kolektorow prozniowych i nie
    dajace sie wykorzystac dane. Gwarancja jak na moj gust za krotka i z
    pewnoscia nie obejmuje samych rur prozniowych, chinskich zreszta. A przy
    okazji - grzanie zima CWU przez CO nie znaczy, ze nie spala sie wiecej
    opalu.
    Tak na moj gust, jesli szukasz czegos do wpiecia w instniejaca instalacje to
    takie patenty wydaja sie byc niezlym rozwiazaniem ale raczej nie ten zestaw.
    Osobiscie przy schodkach przed domem czegos takiego bym sobie ozdobnie nie
    ustawil, ale to rzecz gustu.
    Prawde mowiac nie podoba mie sie w ogole to rozwiazanie. Jest jakas
    wezownica wewnatrz wymiennika ktory nie wiadomo czym jest zalany. Domyslam
    sie, ze woda by mozna ja bylo spuscic na okres zimowy. Podejzewam, ze latem
    wody bedzie ubywac a jak nie to zamkniety baniak musi byc jakos
    zabezpieczony na wypadek przegrzania, czyli nie tak calkiem bezobslugowo.
    Jakiej pojemnosci jest baniak i jaka jest moc kolektora czy calego zestawu,
    tego z aukcji sie nie dowiemy a warto byloby na wypadek pozostawienia
    zestawu na dwa letnie tygodnie. Troche od strony uzytkowej wyglad to
    amatorsko, brak chocby jakiegos schematu podlaczenia do reszty instalacji
    ale co tam. Calosc tworzy wrazenie jakiejs tajemnej wiedzy i mnie to raczej
    bardziej zniecheca niz zacheca.

    Pozdro.. TK