    From: robertr <r...@c...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: czekamy na nowe rozporzedzenie - opalanie weglem CO
    Date: Tue, 3 Feb 2009 04:08:48 -0800 (PST)

    On 3 Lut, 09:05, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > że co? a skąd takei dane?
    >
    > moja pompa WODA POWIETRZE grzeje dom do -11 st bez grzałki, dopiero potem
    > potrzebuje wsparcia, przy -20 wystarczyła grzałka 2.4kW
    >
    > pompa gruntowa powinna bez problemu pracowac w każdych warunkach, chyba ze
    > ludzie mają spierdzileone złoża gruntowe (czytaj za małe lub za płytko
    > położone)- Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    Często podczas instalacji pomp gruntowych przebijane są
    nieprzepuszczalne warstwy ziemii zatrzymujące wodę na pewnym poziomie,
    np w mojej wsi gwałtownie obniżył się poziom wód i są tacy co sądą, że
    liczne takowe instalacje do tego też doprowadzają.
    Przy rozważaniach ekologicznych proszę mieć to na uwadze.