  • Data: 2011-10-13 12:09:18
    Temat: Re: czy kominek z płaszczem jest dla mnie
    Od: "Robert G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 13 Paź, 06:17, "mihal" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie moge sie zgodzic . Porzadne, nowoczesne  wkłady z płaszczem wodnym mają
    > sprawność na poziomie kotłów czyli w okolicach 85%.
    >
    > pozdr.
    > mihal

    Te uzyski na poziomie 85 proc. między bajki włóż...
    Dobry kocioł stałopalny w warunkach domowych osiąga sprawność ok 60 proc.
    Jak nie wierzysz, to załóż ciepłomierz i się przekonasz.
    85 proc, to może jak jest nówka w laboratorium przy specjalnie dobranym opale.
    Normalnie - w domu, kiedy i zasyfiony bywa... - w żadnym wypadku tyle nie osiągnie. a

    zwykły, 'nienowoczesny', tylko normalny, jak osiąga 20 - 30 proc sprawności, to już
    trzeba
    go uznać za superwydajny :-)
    Niestety :-/

    pozdr.