  • Data: 2011-10-13 20:12:08
    Temat: Re: czy kominek z płaszczem jest dla mnie
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik s_13 napisał:
    > BTW wszystko fajnie, ale takie rozwiązania sprawdzają się w chałupie z
    > jedną ciepłą izbą i sypialnią na piecu, we współczesnym domu raczej
    > taka akumulacja w jednym miejscu to problem, w salonie gorąco, w
    > najdalszych pokojach zimno (chyba że się dogrzewa olejakiem), zero
    > regulacji, zero kontroli...

    Ja myślę, że to w dużej mierze kwestia umiejscowienia pieca i
    rozplanowania pomieszczeń.

    Właśnie u mnie stoi i popalam sobie ostatnio - zimno i u nas temperatury
    średnie dobowe już poniżej +5 spadły.

    Piec jest w salonie z jedną ścianą w przyległym pokoju. W holu otwarta
    przestrzeń, a na półpiętrze dwa i na poddaszu trzy pokoje i łazienka. Z
    salonu do holu nie ma drzwi, kuchnia otwarta. Piec ogrzewa obecnie w
    sumie 9 pomieszczeń i hol - dół, góra i schody.

    Dziś spaliłem może z 10 kg drewna i w całym domu ciepło - CO nie odpalałem.

    Czy zero kontroli...? :-) Jak za gorąco, to zawsze można - starym
    zwyczajem - otworzyć okno :-))).

    Palenie też prowadzi się w sposób kontrolowany - nie ładuje się od razu
    całego drewna, tylko po trochę i jak piec już wystarczająco ciepły, to
    się przestaje dokładać. Po spaleniu wsadu zakręca się go i tyle :-).

    Jasne, że nie ma tu miejsca na elektronikę i 'kontrolę', ale w końcu
    chcemy niezależności na wypadek 'W' no nie...? :-P

    pozdr
    Robert G.