  • Data: 2011-10-14 05:17:57
    Temat: Re: czy kominek z płaszczem jest dla mnie
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Adam napisał:
    > Zapominasz jednak o gestosci materialow - zeliwo ma 7t / m3, woda
    > ~1t / m3, beton ~2t/m3. Wiec zeliwo tutaj wygrywa bo przeciez licza
    > sie bardzo wymiary ;)

    Masz rację :-) Później dopiero o tym pomyślałem.
    Dlatego właśnie cegły szamotowe są cięższe od zwykłych - żeby przy
    podobnym cieple właściwym uzyskać większą masę przy tej samej objętości.

    Zatem...
    Ideałem byłby twór o długim kanale spalinowym i maksymalnie dużej masie.

    Może piec kaflowy z żeliwnymi wstawkami w środku...? :-)

    Mój piec ma jakieś 8 - 9 mb kanałów i waży tak ok 1000 kg. Gdyby zamiast
    standardowej cegły szamotowej zastosował bloczki żeliwne...? To mój piec
    mógłby mieć nieco większą pojemność cieplną przy tych samych rozmiarach :-).

    Nie wiem tylko czy nie wystąpiłyby problemy ze spoiwem dla tych
    kształtek żeliwnych.

    Jak długi jest przewód dymowy w kominku?
    U mnie rura wchodząca do komina w ścianie przy pełnym paleniu nie ma
    nawet sto stopni - można ją dotknąć ręką i jest wprawdzie gorąca, ale
    jak się pryśnie wodą, to nie syczy - max kilkadziesiąt stopni :-)
    Jak gorące są rury kominkowe? To w końcu jest jakiś miernik sprawności -
    im bardziej się spaliny wychłodzą, tym więcej ciepła zostawiają w piecu.
    Jak wylatują gorące, to więcej ciepła wylatuje przez komin...

    pozdr
    Robert G.