  • Data: 2010-11-09 12:34:20
    Temat: Re: czy pianka poliuretanowa przewodzi prąd?
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:ibbdtl$2c48$1@news2.ipartners.pl...

    > a skąd ma pochodzić ta wysoka temperatura?
    > pewnie zakładasz, ze złączka jest najgorsza z możliwych a obciążenie jakie
    > przenosi jest kosmiczne...
    > nic z tych rzeczy...

    A ja bym się martwił gdyż to właśnie wszelkie złączki i styki najcześciej są
    przyczyną uszkodzeń w sieci. Wcześniej czy później coś traci połączenie,
    pokrywa się tlenkami, więc rosnie rezystancja złącza, zaczyna się to grzać
    więc jeszcze szybciej pokrywa się tlenkami, rośnie jeszcze bardziej
    rezystancja złącza, rozgrzewa się do kilkuset stopni i dochodzi do punktu
    krytycznego gdzie izolacja na długości nawet kilkunastu cm od miejsca
    grzejącego się styku zaczyna się palić. Nieraz wymieniałem w różnych domach
    wypalone fragmenty instalacji. Goły drut z wypaloną izolacją wychodził
    często daleko poza puszkę i trzeba było wokół rozkuwać i wymieniać cały
    fragment jeżeli nie było peszli i nie dało się wciągnąć nowego przewodu.
    Jak robisz instalację lub ją naprawiasz to trzeba to zrobić mając na uwadze
    każdy możliwy scenariusz przyszłego uszkodzenia. Pianka to zły pomysł.

    Marek