  • Data: 2009-01-25 17:38:49
    Temat: Re: czym wypolerowac i zabezpieczyc aluminium
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam!
    > Znalazlem w sklepie fajny profil alumionowy na ramki i tu moje pytanie
    > czym go wypolerowac i zabezpieczyc przed czasem..bo jest on aktualnie
    > surowy

    Kup taki sam profil, ale anodowany. Obecnie bez najmniejszego problemu
    kupisz różnego rodzaju profile aluminiowe zarówno w marketach jak i w
    specjalizowanych sklepach.
    Anodowanie powoduje, ze na powierzchni powstaje jeden z najtwardszych
    materiałów na Ziemi - tlenek glinu (aluminium) nazywany korundem. Korund
    używany jest jako materiał ścierny w ściernicach szlifierskich, papierach
    ściernych.
    Poza piękną i idealną powierzchnią zabezpiecza on także przed porysowaniem.
    Żeby było jeszcze ciekawiej to ten tlenek glinu posiada strukturę plastra
    miodu i dzięki temu daje się świetnie barwić. Barwnik wnika w wolne
    przestrzenie tego plastra i tam pozostaje na stałe. Farbowanie odbywa się
    poprzez gotowanie w barwniku.