  • Data: 2009-08-31 05:10:51
    Temat: Re: czyszczenie bramy?
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl> napisał w wiadomości
    news:h79530$1ij$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Witam,
    > muszę odnowić bramę ale nie mogę dojść ze szczotką do wszystkich miejsc -
    > czy ktoś coś podrzuci jak to oczyścić?
    > Chcę pomalować jakąś antykorozyjną może też coś podzrucićie?
    >
    > Adam

    Chemia do złuszczania starych lakierów (1) lub przemoc wopbec lakieru(2).
    1. SCANSOL - taka galareta którą smaruje się lakier i za 3 minuty pięknie
    odchodzi, tzn nie sam - musisz to zebrać szpachelką.
    2. W kwesti siłowego usunięcia lakieru też masz nielichy wybór
    a. Opalarka elektryczna
    b. Palnik na propa-butan (na butle lub z kartuszem gazowym)
    c. palnik propan-butan + tlen
    d. palnik acetylenowo-tlenowy
    3. dodatkowo można usunąć niedostępne ogniska rdzy FOSOLEM
    3. Jeżeli chce się mieć to naprawdę dobrze polakierowane bez angażowania nie
    wiadomo jakich technologii i ilości środków, to na gołą stal dajesz polrust,
    na polrust podkład a na podkład lakier wierzchni. Najważniejsze jest tu
    dobrze pokrycie wszystkich zakamarków polrustem bo to on zabezpiecza stal
    przed dalszą korozją. Zamiast polrustu można też użyć droższych (i podobno
    lepszych) odrdzewiaczy-inhibitorów takich jak fertan czy brunox ale to są
    już inne pięniądze które IMHO szkoda "wmalować" w bramę.
    Wszystko to jest dostępne w sklepach:
    mała puszka scansolu (chyba ok 300g) - ok 9 zł
    Mała butelka fosolu (0,5l) - ok 8 zł
    Mała puszka polrustu (ok 330g) ok 12 zł
    --
    Jackare