    From: "Darek" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: deskowanie -foliwoanie
    Date: Tue, 16 Feb 2010 10:31:18 -0000

    >Zgadza się, choć różnica wyjdzie nieco mniejsza raczej max 4 tys.
    >Zauważ jednak że jak zrobisz deskowanie i papę to możesz z blachą
    >poczekać rok lub dwa (lub 20 lat jeżeli dasz termozgrzewalną na
    >wierzch).

    to prawda ze moge zrobic pozniej, ale widzisz ja chce wybudowac dom
    w ciagu 2-3lat i zapomniec o budowie, chce wracac do domu nie myslac
    przez nastepne 10 lat, to zostalo jeszcze do zrobienie, w tym roku odpuszcze
    wakacje bo zostawie pieniadze na dachowke itd. Moze to i bledne ale zycie
    jest za krotkie zeby zrobic sobie hobby z budowy. Na 2-3 lata wyrwane z
    zyciorysu sie godze, ale nie na 10 czy 15.

    To prawda, ze w pewnym sensie dom buduje sie na cale zycie,
    ale wiesz kredyt tez sie bierze na cale zycie a jestem dosc wrogo nastawiony
    do kredytow. Fatalista nie jestem, ale nigdy ne wiadomo co sie zdarzy w
    zyciu,
    jak bedzie sytuacja ekonomiczna w Polsce wygladala za 10lat itd. i w
    przypadku
    odpukac nieszczescia, chce sie zajac w calosci tym nieszczesciem zamiast
    jeszcze
    sobie dorzucac na glowe z czego ja teraz zaplace rate... Podejscia sa rozne,
    ja mam
    akurat takie.

    >Jak Ci kasy braknie to dach bedziesz miał za 7 tys a jak bedziesz
    >chciał zrobic blache to musisz teraz wydać 20 tys.

    w sumie to chce dachowke betonowa.

    >Ja miałem dodatkowe oszczędności z tytułu wykorzystania desek z
    >szalunku stropu jako łaty i kontrłaty (pocięte wzdłuż na 6cm). deski
    >sa ciensze niz łaty ale ponieważ jest deskowanie i papa to deski jako
    >łaty są wystarczjące.

    no ja tu nie zaoszczedze, bo mam terive. Deski bede mial z fundamentu,
    poniewaz bedzie
    raczej lany - ale to juz jest przeznaczone na deskowanie dachu nad garazem.

    >Jak juz kiedyś pisałem, ja nie żałuje że wydałem na dach więcej kasy z
    >powodu deskowania.

    ale masz jakies konkretne argumenty przeciw oprocz Twojego znajomego?
    Wiesz moze jakiego rodzaju folie stosowal, czy folia zostala zakryta w miare
    szybko
    i poddasze zaizolowane - jak dlugo byla poddana dzialania promieni.

    >Pamiętaj że takie oszczędności rzędu 5 tys to na wykończeniówce można
    >wygenerowac dosyc łatwo. Ja np dzieki meblom do kuchni z IKEA
    z>aoszczędziłem prawie 6 tys które wystarczyło na opaskę wokól domu i
    >duzy taras z kostki.

    no ja tu juz raczej nie zaoszczedze, poniewaz zalozenie i tak mam takie,
    ze kuchni z 20tys nie bede robil. Plytki beda z nizszej polki cenowej,
    panele rowniez.

    >Na drzwiach wewnętrznych też zaoszczędzięłm (nie było juz kasy) i
    >kupiłem po 550 z ościeznica zamiast 1500 za drewniane (w sumie 8-9 tys
    >oszczedności). Stan surowy to sa naprawdę małe sumy. Później sie
    >dopiero zaczyna.

    nawet nie biore pod uwage drzwi drozszych niz 700zł. Myslalem o kupnie
    nielakierowanych aby to wykonac we wlasnym zakresie.

    Pzdr
    QbaB