    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: do elektryków - liczba gniazdek "w jednej gałęzi"
    Date: Sun, 19 Apr 2009 22:39:41 +0200

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <ogest@toya_usunto.net.pl> napisał w
    wiadomości news:gsg1c9$cat$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > A słyszałeś o automatyce oświetlenia ?
    > Sterowanie sekcjami oświetlenia przez sterownik PLC za pomocą np czujek
    > PIR, przełączników monostabilnych, stacji wizualizacji ?

    A słyszałeś co to "ukryty zarobek"
    Oświetlenia - tak, ale jaki ma sens robienie każdego gniazdka na oddzielnym
    obwodzie ?
    Sens ma, ale tylko dla elektryka, który sprzedaje ten przewód, bo zamiast
    200-300m przewodu 2,5mm2 na cały dom zużyje się 2-3 km i i drugie tyle na
    oświetlenie.
    Na 1 mb takiego przewodu elektryk może mieć ok. 50 gr. zarobku.
    Później klient wszystkim zachwala elektryka - oj jestem zadowolony, bo był
    tani, bo liczył tak mało za punkt, a zrobił mi takie cuda, że mogę sobie
    kiedyś zrobić automatykę. Kiedyś to znaczy nigdy, bo nie ma takiej potrzeby.
    Za to przewwodów co nie miara, trudno je upchnąć, zatem skrzynia odpowiednio
    duża, a i koszt wykonania rozdzielni dużo większy. No i bruzdy ogromne
    osłabiające konstrukcję budynku.
    Każdy obwód zabezpieczony oddzielnym eSem no bo jak by mogło być inaczej.
    Dla elektryka dodatkowa kasiorka na osprzęcie, który jest tak naprawdę
    zbędny.

    Ale najważniejsze, że klient zadowolony, bo ofetrę miał tanią, a i kasa
    dobra dla elektryka, bo ze sprzedaży materiałów zarobił 5 razy tyle co z
    robocizny ;D
    Co by nie mówić najwazniejsze jest zadowolenie klienta, który został
    orżnięty na kasie dzięki ukrytemu zarobkowi.