  • Data: 2011-09-20 19:17:23
    Temat: Re: dom 100m2 prosze o opinie o projekcie
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Lagod napisał:

    > Mówimy o rozwiązaniu ekonomicznym, a nie luksusie

    Rozwiązaniem 'ekonomicznym' jest wynajmowanie domu, a nie budowanie
    własnego :-)

    Można też postawić bez garażu i dostawić blaszak za 1200 zł plus jakieś
    sensowne utwardzenie podłoża. Tyż będzie ekonomicznie.

    Spotkałem się też z opiniami, że garaż w bryle budynku to dodatkowe
    wejście do domu i potencjalna droga włamania...

    Ja wiem z doświadczenia - mój dom już stoi i mieszkam w nim - że garaż
    fajna sprawa... :-) I też ekonomicznie na sprawę patrzyłem. Wolałem
    wydać te parę złotych więcej na trochę większy dom, a przyoszczędzić na
    tym, co potem w momencie przypływu gotówki, można sobie udoskonalić.

    Często bywa, że zaczyna ktoś budować z założeniem, że ma to być
    ekonomiczne rozwiązanie, ale jak przychodzi 'co do czego' to oszczędza
    nie na tym, na czym jest sens oszczędzać. Robi sobie za to super
    wypasione wykończenie - wszystkie pierdółki z najwyższej, albo co
    najmniej wysokiej półki. Wykończenie pochłania najwięcej, a jest
    konsumpcją. Zbudowanie solidnego, funkcjonalnego budynku już łatwiej
    nazwać inwestycją :-).

    Ja przynajmniej takimi kryteriami się kierowałem przy budowie.

    pozdrawiam
    Robert G.