  • Data: 2017-06-13 15:27:05
    Temat: Re: dom autonomiczny
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-06-13 o 15:14, nadir pisze:

    > A to u mnie też jest coś takiego dla działalności gospodarczej, ale raz
    > że płaci się od wartości budowli lub ich części a linia produkcyjna
    > nawet za 50mln nie jest częścią budowli.
    Niestety po aktualizacji prawa energetycznego, pojawiły się
    interpretacje, że głowica i śmigła też są budowlą.

    > Dwa, to budynki są objęte
    > coroczną amortyzacją, na poziomie 2 czy nawet 2,5 procenta, więc podatek
    > tak czy tak maleje co rok.

    Mieszasz. Wartość księgowa nie ma nic do podatku od budowli.

    > Nie ma czegoś takiego, podatek od nieruchomości jak sama nazwa wskazuje
    > jest od nieruchomości; wózki, półki i linie produkcyjne się pod to nijak
    > nie łapią.

    Natomiast głowica i śmigła tak :)

    > Natomiast faktycznie można cały wiatrak uznać za nieruchomość i tu jest
    > raczej pole do popisu dla prawników.

    były próby opodatkowania tokarek itepe bo są przyśrubowane do
    fundamentu, ale sądy skutecznie wybiły z głowy gminom takie zapędy.
    Nie widzę powodu, żeby głowica i śmigła traktować jako część budowli
    stale związanej z gruntem.

    > Poza tym podatek jest kosztem w przypadku działalności gospodarczej i
    > jakby na to nie patrzeć, to nie podatki od nieruchomości są powodem
    > strat firm od wiatraków.

    Są bardzo dużym składnikiem kosztów, który nie był wkalkulowywany w
    momencie podjęcia decyzji o budowie.

    --
    Pete